22 Şubat 2015 Pazar

Mim #14 : Kitap Tag & Top 10 Listem



"Life is what happens when you're busy making other plans." // "Hayat, sen başka planlar yapmakla meşgulken başına gelen şeylerdir."


Bu sözü çok seviyorum, çünkü çok doğru. Çünkü genelde çoğu zaman içinde bulunduğum durumu anlatıyor. 

Bir Başak burcu olarak, plan yapmak adeta hobim gibi. Hayatımın çoğu anı için bir planım var. 
Bugün bu kitabın 100 sayfasını okuyacağım. 
Yarın şu testleri çözeceğim. 
Blog'da şu yazı bu hafta içinde yazılacak. 
Bu kitap bitecek. 
O yapılacak. 
Bu yapılacak. 

Peki işin aslı bunların kaçı zamanında ve doğru düzgün yapılıyor? İşte bu soruyu sormayın. Çünkü Başak burçları iş ertelemeye gelince de plan yapmakta oldukları kadar iyiler. Yaklaşık 10 gündür elimde bir kitap var. Oturuyorum, kalkıyorum ama bir türlü kitabı okumuyorum. İki haftadır yazmam gereken bir kitap yorumu, bir de iki etkinliğim var. Gelip gidip, tamam tamam, yapacağım bir ara deyip kendimi avutuyorum. 

Bugün yine aynısını yaptım ve birden kendime sinirlendim. Şimdiyse elimdeki kitabı bırakıp, buraya geldim. Çünkü yapılması gereken iki tane etkinliğim var. Neyse, şimdi sakin olup etkinliklere geçiyorum. :D



KİTAP TAG



Bu mimde Naz'lı Kitaplık tarafından mimlenmişim, ona çok çok teşekkür ederim. Çünkü harika soruları olan bir etkinlik. *-*


1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?
Normalde -tercihen sessiz- her yerde okuyabilirim. Okul, araba, otobüs, durak... Ama bir yer var ki, orada okuduğum kitabın tadını hiçbir yerde alamıyorum. Tabii ki orası yatağım!


2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Bu soruyu sormanız bile hata. Şüphesiz ayraç.


3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun? 
Eğer acil bir işim çıkmadıysa, belirli bir bölüme kadar okuyup öyle durdururum. Ama tabii bazen o belirli bölümün sonu çok heyecanlı biterse, böyle durumlarda kitap okumayı durdurma sorunu yaşayabiliyorum. :D Bir bölüm daha, bir bölüm daha derken durduramıyorum. 



4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi? 
Kitap okurken bir şeyler yemek, yemeği kitaba dökeceğim korkusuyla bana zehir oluyor. Ama kitap okurken bir şeyler içmeyi seviyorum. Hatta bazen kitabın içindeki dünyaya daha rahat girmemi bile sağlayabiliyor kahve, ıhlamur gibi içecekler.


5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Kitap okurken televizyon izlemek mi?! Bunu yapabilen bir canlı varsa, tanışma şerefine nail olmayı çok isterim. Zaten genelde etraftan gözlemlediğim kadarıyla, kitap okumayı çok seven insanların çoğunun televizyonla arası pek olmuyor. 
Sorunun cevabına gelecek olursak, tabii ki müzik dinlemek.


6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?
Bu soruya kesin bir cevap veremem çünkü sürekli değişiyor. Bazen bir kerede iki üç kitaba odaklanamıyorum. Bazen bir kitap fazla yavaş gidiyor ve ikinci kitaba başlıyorum. Değişiyor yani.


7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?
Genelde evde okumayı tercih ederim. Ama bazen kitap çok heyecanlı oluyor, ya da okulda/otobüste olan boş zamanları değerlendirmek için dışarıda da okuyorum.


8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?
Kafamın içinde yüksek sesle okunması. Aslında bunun okuma hızını yavaşlattığını okumuştum bir yerde. Ama böyle okumaya alışmışım bir kere. Hem kafamın içinde karakterlerin seslerini duymayı çok seviyorum.


9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?
Şimdiye dek hiçbir kitapta sayfa atlamadım. Ne kadar sıkıcı olursa olsun, okurum. Bir sayfa da atlasam, sanki bir şeyleri kaçırmışım gibi hissediyorum. Bu sayfa atlama işi bende işe yaramıyor.


10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?
Bu soruya iki farklı açıdan bakarak, iki farklı cevap verebilirim. Eğer benim hangisini daha çok sevdiğimi sorarsanız, cevap ciltli kitap. Ama cüzdanıma sorarsanız, o benimle hem fikir değil.


11- Kitap yazıyor musun?
Hayır, kitap yazmıyorum. Ama bu kafamda sürekli kitap fikirlerinin dönmesine engel mi? Tabii ki, değil. Ara sıra kısa hikayeler yazıyorum. Ya da bazen kurgu dışı ufak yazılar yazdığım oluyor.



TOP 10 LİSTEM




Bu etkinliğe de Romantik Optik'im tarafından etiketlendim. Ona da çok teşekkür ederim. Top 10'uma giren kitaplardan muhtemelen sizi bıktıracak kadar bahsetmişimdir ama o kadar güzel kitaplar ki, bir kere daha üzerinden geçmekte bir sorun görmüyorum. :D Ayrıca, belirtmek isterim, kitaplar herhangi bir sıralamaya göre değil; alfabetik olarak dizildiler. 


1 Aynı Yıldızın Altında - John Green
2 - Camlar Şehri (The Mortal Instruments #3) - Cassandra Clare
3 - Destroy Me (Shatter Me #2,5) - Tahereh Mafi
4 - Duman ve Kemiğin Kızı (Daughter of Smoke and Bone #1) - Laini Taylor
5 - Eleanor & Park - Rainbow Rowell
6 - Her Şey Bitti Derken - Katja Millay
7 - Ignite Me (Shatter Me #3) - Tahereh Mafi
8 - Mekanik Prenses (The Infernal Devices #3) - Cassandra Clare
9- Ugly Love - Colleen Hoover
10 - Umutsuz (Hopeless #1) - Colleen Hoover


İki etkinliğe de kimseyi mimleyemiyorum, çünkü üzerinden baya zaman geçti ve ben kim yaptı kim yapmadı hiç bilmiyorum gerçekten. Ama eğer siz henüz yapmadıysanız, o zaman sizi mimliyorum. Hatta blog'unuz yoksa bile soruları yorumlarda cevaplayabilir ya da Top 10 listenizi benimle paylaşabilirsiniz. :)

EDIT: Gecenin bir yarısı Top 10 listesine en sevdiğim kitaplardan olan Senden Önce Ben'i koymayı unuttuğum için yataktan kalkıp bilgisayarın başına geldim. Nasıl unutabilirim?! Senden Önce Ben de yukarıdaki listedeki her bir kitap kadar güzeldir. Onu da sayın. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder