23 Nisan 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu: Ayaklı Bela (Beautiful #2) - Jamie McGuire

KİTAP KÜNYESİ:
Kitabın Adı: Ayaklı Bela
Özgün Adı: Walking Disaster
Yazarın Adı: Jamie McGuire
Serinin Adı: Beautiful Disaster
Sayfa Sayısı: 463
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Goodreads Puanı: 4.26
Piyasa Fiyatı: 20,00 TL 
ARKA KAPAK

Aşıksan başın belada!

Abby Abernathy; geçmişini unutmak için kalkıp uzak bir şehre okumaya gelen, temkinli, kendi hâlinde bir kız. Travis Maddox; hayatını dövüşerek kazanan ve aşka inanmadığı için tek gecelik ilişkilerle avunan bir erkek. Aşk ve bela birbirine hiç bu kadar yakışmadı...

Travis annesinden hayatla ilgili iki şey öğrendi: Aşkı bul. Ve onun için ölümüne mücadele et. 
Bu hikâyeyi biliyorum demeden önce bir kez daha düşünün. Her aşk hikâyesinde iki taraf vardır: Esas oğlan ve esas kız. Tatlı Bela'da esas kızı dinledik; peki ya, esas oğlan?
Bir erkeğin aşkı için verdiği mücadeleyi kendi ağzından tüm içtenliğiyle dinlemeye hazır olun...



Beautiful serisinin ikinci kitabı Ayaklı Bela, bir devam kitabı değil. Olay döngüsü Tatlı Bela'dakiyle aynı, sadece bu kez olaylar Travis'in bakış açısından anlatılıyor. Bu yüzden olay döngüsü hakkında açıklama yapmayacağım, Tatlı Bela yorumunda yapmıştım, buradan okuyabilirsiniz.


İlk kitap Tatlı Bela'da Abby'e nasıl sinir olduğumu, saçını başını nasıl yolmak istediğimi bilirsiniz. Bu kitapta da hiç bir şey değişmedi, hatta daha da çok sinir oldum. Çünkü Travis'in hislerine, yaşadığı acıya daha da yakından tanık oluyorsunuz. Kitapta Abby'nin onu bırakıp haftalarca arayıp sormadığı zaman, içim sızladı valla Travis için. Canım benim... :D

Bunun dışında, Tatlı Bela'da Abby'nin bilmediği ama Ayaklı Bela'da Travis'in bildiğini gördüğümüz çok şey var. Örneğin, Abby'nin doğum gününde Abby sarhoş olduğunda neler olduğunu hatırlamıyordu; ama Travis hatırlıyor. Abby, Travis'in onun kapısını nasıl dinlediğini bilmiyordu; ama Travis biliyor. Ayrıca America & Shepley'in Travis ile olan ilişkilerine de yakından göz atabiliyoruz. America'nın Travis'e verdiği tavsiyeler, Shepley Tatlı Bela'da sanki Abby ve Travis'in bir arada olmasını istemiyormuş gibi durması; ama işin aslının öyle olmaması, ve daha bir çok şey, Travis'in kardeşi Trenton gibi.  *-* Bir de, America ile Travis'in arasındaki kavgaları, laf sokmaları çok sevdim nedense, çok güldürdüler beni.

Kitapta anlatılan zaman aralığı Tatlı Bela ile aynı olmasına rağmen, prolog ve epilog gibi bölümlerde bunun dışına çıkılmıştı. Spoiler'siz kısaca anlatmak gerekirse; prolog'da Travis'in küçüklüğüne gidip hayatının dönüm noktası olabilecek bir olayı okuyoruz. (Burada ağlamadım ama çok üzüldüm Trav için.) Epilog'da ise bunun tam tersi, Tatlı Bela'nın bitiş yaptığı zamandan yıllar yıllaar sonrasına gidiyoruz. (Bu bölümü çok ama çok sevdim!)

Kısacası, Ayaklı Bela'yı Tatlı Bela'dan daha çok sevdim. Bunun büyük sebebi Travis'in bakış açısıyla anlatılmasıydı. Ayrıca, Tatlı Bela ve Ayaklı Bela aynı olay döngüsünü anlatmış olsalar da, ikisi de aynı kitap değiller! Okurken neler olacağını bildiğim halde hiç sıkılmadım. Bir nevi birbirlerini tamamlayıcı özellikte olduklarını söyleyebilirim.

ALINTILAR
Yakın zamanda aşık olacaksın oğlum. Öylesine bir kıza kapılma. Kolay lokma olmayan kızı seç, uğruna mücadele etmen gereken kızı ve sonra da asla mücadele etmeyi bırakma. Asla. 

Gerçek buydu. Kadınlar kendilerine orospu gibi davranılmasını hak ediyorlar mıydı? Hayır. Orospular kendilerine orospu gibi davranılmasını hak ediyorlar mıydı? Evet. 

"Ne var bebeğim?"   
İfadesi ciddileşti. "Başka bir hayatta sizi sevebilirdim."
Bir an ona baktım, ifadesiz gözlerine baktım. Sarhoştu ama sadece bir an için söylediklerinde samimiymiş rolü yapmak yanlış gelmemişti. 
"Ben seni bu hayatta sevebilirim."
4 PUAN: Güzeldi. Okumanı öneririm.
 "Mükemmel" tanımıma uymasa da,okurken çok zevk aldığım ve yakışıklı çocuğuna aşık olduğum kitaplar arasına girdi kesinlikle. :)

*Evet, puanlama sistemimizi değiştirdik. :D Çünkü oradaki tabirlerin düşüncelerimizi tam olarak yansıtmadığını düşündük. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder