16 Temmuz 2017 Pazar

Kitap Yorumu: Hep Seni Bekledim (Wait For You #1) - Jennifer L. Armentrout



   Herkese merhabalar!

  Bir süredir yazamadım, kitap okumadığımdan değil; okuyorum ama yazmak için bilgisayarı açmak ve en az yarım saat onun sıcaklığıyla pişmek zor geliyor. Hali hazırda olan sıcak fazlasıyla yeterli geliyor zaten.

  Şart olan sıcaklık şikayetimi de aradan çıkardığıma göre asıl konuya geçebilirim sanırım. :D

   Jennifer L. Armentrout ile Obsidiyen serisi ile tanışmıştım ve hala bitirmememe rağmen, o seriyi seviyorum. Yeni yetişkin kitaplarıyla Hep Seni Bekledim ile yeni tanıştım ve şimdiden söylemeliyim ki, genç yetişkin türünü kesinlikle daha iyi yazıyor.

 Avery üniversite için ülkenin bir diğer ucuna, evinden, ailesinden olabildiğince uzağa gidiyor; çünkü Avery geçmişinden kaçışta. Okulun ilk günü Cameron Hamilton'a tosluyor. Yanlış okumadınız, derse geç kalacağım diye koşarken bildiğiniz tosluyor ve sonra da derslere geç girme fobisinden dolayı derse de girmeyip geri kaçıyor. Kısacası Avery her şeyden kaçıyor. Doğal olarak Cameron'ın ona olan ani ilgisinden de.

Cameron'ın çok da platonik olmayan ama öyle görünen açık ilgisine rağmen aralarında bir arkadaşlık oluşuyor ve Avery sırf bu arkadaşlığı mahvetme korkusundan dolayı Cam'in 100 -belki daha fazla?- çıkma teklifine de hayır diyor. Bunlar kitabın başlarındaydı ve bu kısımları okumak gerçekten komik ve eğlenceliydi.

Ama sonrasında Avery ve Cameron'ın ciddileşip ayrılma, ciddileşip ayrılma dönemleriyle kitap klişelişmeye başladı ve genelde hepsi Avery'nin yüzündendi. Empati kurmaya, daha iyi anlamaya çalıştım ama hayır, bana göre anlamsızca uzatılmıştı.

Ayrıca kitapta ufak da olsa bir gizem unsuru var. Şahsen ben bundan umutluydum, sonunda belki çok heyecan verici bir şey olur diye bekliyordum ama o da fos çıktı. Üzerine iyice düşünülmüş bir şey değildi. Keşke daha geliştirilip okuyucuda heyecan yaratacak, karakterler için endişelendirecek bir şey olsaydı.

Kitabın en iyi yönü sürükleyici olmasıydı. Basit, eğlenceli ve kolayca okunan bir dili vardı - zaten Jennifer da tamamen bunlarla ünlü. Fakat buna rağmen son 30 sayfada falan cümleleri atlayarak okumamak için zor tuttum kendimi.

İlla bu türde, benzeri bir kitap okumak istiyorum diyorsanız daha iyileri var: Umutsuz - Colleen Hoover; Şansını Dene - Jessica Sorensen aklıma ilk gelenler.

ZEYNEP EBRAR


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder