2 Temmuz 2014 Çarşamba

Film İncelemesi: Aynı Yıldızın Altında


Herkese merhaba! Dört gözle beklenen film Aynı Yıldızın Altında sonunda ülkemizde de vizyona girdi ve biz de seyrettik. Filmde ikimiz de fazla ağlamadık, ve filmi çok beğendik! Filmin konusunu malum, sağır sultanın bile duyduğundan emin olduğumuz için konusundan bahsetmeyeceğiz,sadece belli başlı konularda fikirlerimizi belirteceğiz. :)



Elif: Ben öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki, Gus kesinlikle olmuş! Film öncesinde baya bir tartışma vardı başka biri olmalıydı falan diye ama Ansel gerçekten rolünün hakkını vermiş ve sempatikliği de ayrı bir konu tabii. Ayrıca Shailene ile gerçekten iyi bir uyum sağlamışlar. Uyumsuz filminde de birlikte sahneleri vardı ama Aynı Yıldızın Altında'da "Bakın biz nasıl da güzel bir ikili olduk!" der gibiydiler.

Zeynep: Değil mi?! Filmin öncesinde, onları Uyumsuz'da kardeş olarak gördüğümüz için hakkıyla Hazel&Gus olamazlar diye düşünüyordum ama yanılmışım! Ansel Gus'ın hayat bulmuş hali; o mimikleri, el kol hareketleri, ve hatta sigarayı tutuşu bile. Ben Shailene'e hala Tris karakterini daha çok yakıştırmama rağmen, Hazel rolünün hakkını vermiş bana kalırsa. Birbirlerine sarılmış halleri falan nasıl mükemmeldi! ^_^ Ayrıca filmin her sahnesini çok sevdim ama özellikle Amsterdam sahneleri resmen kitabın içinden fırlamış gibiydi. Van Houten'ın evi, Gus ve Hazel'in yemek yediği restoran, Anna Frank'ın evi; tüm sahneler aynı kitaptaki gibiydi.

Elif: Evet, o benim de dikkatimi çekti kitaba gerçekten bağlı kalınmıştı. Birkaç ufak detay dışında belki aynı bile denilebilirdi. Kitabı okurken zihnimde çizdiğim resimleri gördüm çoğu zaman karşımda. Ve kitabı okurken pek ağlamamıştım ben hatta sanırım hiç ağlamamıştım; ama filmde nedendir bilmem bazı yerlerde gözyaşlarımı tutamadım.

Zeynep: Ben kitabı okurken daha çok ağlamıştım, ama filmde de bazı yerlerde gözlerim doldu. Özellikle ilk yarıda o mutlu oldukları kısımlarda, filmin ikinci yarısında olacakları düşünüp gözlerim doldu. :D Ama zaten, filmdeki o soundtrack'larla insanın duygulanmaması mümkün değildi. Filmden bağımsız bir şekilde de mükemmel olan bir soundtrack'ı vardı.

Elif: Soundtrack’lar cidden harikaydı! Hepsini çok sevdim diyebilirim hatta içinde takıntı yaptıklarım bile var! Filmden sonra da elime kitabımı alıp soundtrack’lar eşliğinde kitabın bazı bölümlerini tekrar okudum.

Zeynep: Aynısını ben de yaptım. Çünkü film bu kitabın içinde yaşama isteğinizi körüklüyor. Ne kadar mükemmel bir kitap yazmışsın sen böyle, John! Tabii, kitabın film ile karşılaştırılmaksızın, filmden çok daha iyi olduğunu söylememize gerek yok. Eğer henüz kitabı okuma ayrıcalığına erişmemiş o birkaç kişidenseniz, hiç beklemeyin; filmi izlemeden önce kitabı okuyun! 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder