27 Mart 2015 Cuma

Etkinlik: Seviyorum, Sevmiyorum: Genç Yetişkin Romanları


Merhabalar! :)
Vampirella'nın öncülüğünde 5 blogger bir araya gelip güzel bir etkinlik ortaya çıkardık. Bu etkinlikte oturup Genç Yetişkin romanlarının artılarını ve eksilerini irdeliyoruz biraz. Malum, söz konusu genç yetişkin olunca benim için akan sular duruyor. :D Eğlenceli bir etkinlik olacak gibi. 

Etkinliğe katılan diğer blogların listelerini ziyaret etmek için:





1.  Seviyorum: Muhakkak her kitabı okurken kısa bir süreliğine de olsa yaşadığımız dünyanın dışına çıkıp başka dünyalara girebiliyoruz. Fakat genç yetişkin kitaplarında içine girdiğimiz dünya, diğer türlerin kitaplarındakinden daha da güzel. Oradaki karakterler, genelde duygularını doruklarda yaşıyorlar. Bir şekilde, (tabii bu kitaptan kitaba göre değişiyor) daha gerçek oluyorlar.

2.  Sevmiyorum: Bu kitapları bitirdikten sonra, sanki harika bir rüyanın en heyecanlı kısmında uyanmışsınız gibi bir his bırakmalarını sevmiyorum. Özellikle karakterlere fazla bağlandıysam, bu his daha da fazla oluyor. En az iki gün iki gece rüyalarım o kitabın dünyasında dönüyor, gerçek hayata adapte olamıyorum. :D

3.  Seviyorum: Kusurlu karakterler. genç yetişkin edebiyatının karakterleri genel olarak kişiliklerinde belli problemler taşıyan kişiler oluyorlar. Hepsinin belli başlı ve gerçekten önemli sorunları oluyor. Kimisi kitabın sonunda bu problemlerinin bir kısmını çözmüş oluyor, kimisi olamıyor. Ama onların o problemleriyle başa çıkma çabalarını okumayı çok seviyorum. Genelde genç yetişkin kitaplarında bana bir şeyler öğreten kısım, onların bu çabaları oluyor.

4.  Sevmiyorum: Aşk üçgenleri. Aslında genelde, iyi ve tutarlı bir şekilde işlenmiş aşk üçgenleri beni rahatsız etmez, hatta kitabı heyecanlı hale sokar benim için (Bkz: Shatter Me serisi, Cehennem Makineleri serisi vs.). Ama bazen öyle üçgenler oluyor ki; kızın kimi sevdiği, kimi seçeceği kabak gibi ortadayken, sırf olaya heyecan katmak için yazar ortaya üçüncü ve pek derin olmayan bir karakter atıyor fakat bu durum olay örgüsünü sadece bayağılaştırıyor. 

5. Seviyorum: Genç yetişkin kitaplarındaki romantizmi seviyorum. Ne yetişkin kitaplarındaki ne de yeni yetişkin kitaplarındaki romantizme değişmem. *-* Zaten bu gidişle 70 yaşıma falan geldiğimde de, kocaman kütüphanemde (evet, o zaman kocamaaaaan bir kütüphanem olacak!) bitki çayımla, sallanan sandalyemde genç yetişkin romantizmi okuyor olacağım muhtemelen. Gerçi ben bundan hiç de şikayetçi değilim.

6.  Sevmiyorum: Ana karakterin düşmanı niteliğindeki havalı, popüler ama acımasız olan o kızı sevmiyorum. Evet, çok da kurgusal bir karakter değil, gerçek hayatta da karşılaşılabilen bir karakter fakat yazarların her başları sıkıştığında bu klişeyi ortaya atmalarından hoşlanmıyorum. 

7.  Seviyorum: Arkadaş grupları. Bazı genç yetişkin kitaplarında 5-6 kişilik kızlı erkekli arkadaş grupları oluyor. Özellikle o tip arkadaşlıkları okumayı çok seviyorum. Örneğin, John Green'in Alaska'nın Peşinde ya da Kağıttan Kentler'indeki gibi.


Benim listem şimdilik bu kadar. Siz genç yetişkin kitapları için seviyorum/sevmiyorum listesi yapsaydınız, listenizde neler olurdu? Blogunuz varsa blogunuzda bu etkinliği yapıp linkini aşağı yorum olarak bırakırsanız, okumayı çok isterim. Eğer blogunuz yoksa, kendi listenizi yorumlara yazabilirsiniz! :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder