21 Haziran 2015 Pazar

Mim #15 : Konu Kitap Mı? Bana Bunlarla Gelin

Sigarayı görmezden gelin. 

Herkese güneşli bir yaz gününden merhabalaar! ☼ ❀ ✌
Dondurma ve şu güneşli havalar olmasa mevsimin yaz olduğunu hissetmeyeceğim. Tüm günüm bilgisayar, müzik, kitap, dizi/film ve biraz da ders çalışmaya çalışarak geçince böyle oluyor işte. Ama şikayetçi değilim. Yeter ki beni okula tekrar göndermeyin, ben halimden son derece memnunum. :D



Ebru'nun Kitaplığı beni kendi hazırladığı bir mime etiketlemiş, şimdi onu yapacağız..

1- Klişe bir soruyla başlayalım: Film mi kitap mı?
Film değil kitap blogum olduğuna göre? :D

2- Ne tür kitapları tercih edersin?
Son zamanlarda kitap zevkimle ilgili şöyle bir şey keşfettim; kitapların türlerinden çok konuları onları okumama ya da okumama sebep oluyor. Ama tür olarak genelde genç yetişkin türü oluyor. Bazen de dram.

3- Bir yazar olsaydın kim olmak isterdin?
Şimdi size bir yazar ismi söyleyeceğim, ama kimseye söylemek yok. Çünkü o henüz yazmadığı kitaplarıyla geleceğin yazarlarından biri. İsmi Zeynep Ebrar. Hatta yazarlığa başlamadan önce İki Kızın Kitaplığı adında bir kitap blogu tutarmış. Evet, bir yazar olsaydım o olmak isterdim. Neyse, dediğim gibi kimseye söylemek yok. Gelecekten gelen bir bilgi olduğu için bunu bilmiyormuş gibi davranacağız, tamam mı?


4- Bir kitap yazmaya karar versen aklına gelen ilk konu hangi türe girerdi?
Kesinlikle genç yetişkin ve çağdaş türleri olurdu. Bazen kafamda senaryolar kurmayı denediğimde ortaya çıkan şeyler hep bu iki türe giriyor.

5- Çok başarılı bir kitap yazdın. Film mi yoksa dizi mi olmasını isterdin ya da kitap olarak kalmasını mı tercih ederdin?
Kitap olarak kalmasını tercih ederdim. Kitapların kitap olarak yazılmasının bir sebebi var. Yoksa eminim her yazar kitabının senaryosunu bir film ya da dizi senaryosu olarak yazmayı da bilir. Ama kitap olarak yazıyorlar, o zaman kitap olarak kalmalı. 

Filmi ve diziyi herkes izliyor, ekranın karşına oturun ve karşınızdaki televizyon sizin yerinize bir şeyler hayal edip size izlettirecek. Ama kitap okumak öyle değil. Kitap okurken sözcüklerle kafanızın içinde bir dünya yaratıyorsunuz ve bunu sizin yerinize herhangi bir yapımcı ve oyuncu yapmıyor; siz yapıyorsunuz. Yazarın o kitabın içine kendinden bir şeyler kattığı kadar siz de katıyorsunuz.

6- Issız bir adada yanına yol arkadaşı olarak seçeceğin kitap karakteri kim olurdu?
Issız bir adada insanın tek başına canı çok sıkılır. Konuşkan, salak salak şakalar yapabilecek bir karakter lazım oraya. William Herondale mesela. 

7- Hayatın boyunca sadece tek bir yazarın kitaplarını okuma şansın olsa bu kim olurdu?
Bu cevaplaması çok zor bir soru işte. Çünkü yapı olarak çok kolay sıkılabilen bir insanım ve genelde yazarların çoğu sadece belli bir tür üzerinde kitaplar veriyorlar ve ben hayatım boyunca sadece tek bir türü okuyamam ki! ☹ Bu yüzden bu soruya cevap veremem, üzgünüm. Ama şuan hayatım boyunca sadece tek bir tür okumak zorunda olmadığım için ne kadar şanslı olduğumu anladım. :D

8- İki yazar beraber bir kitap yazsa harika olurdu dediğin iki yazar düşün. Kim onlar?
Cassandra Claire ve Laini Taylor beraber kitap yazsalar eminim ortaya çok güzel bir şey çıkardı. İkisi de fantastikteki favorilerim.

9- Sonunu değiştirmeyi en çok istediğin kitap hangisi?
Eskiden olsa Yandaş derdim muhtemelen ama şimdi öyle düşünmüyorum. Bence her kitap yazarının ona yazdığı sonla güzel; değilse de o sonla güzel değil. Çünkü o sevmediğiniz son sevdiğiniz kitabın bir parçası. Eğer o sonu sevmiyorsanız, muhtemelen yazarın vermeye çalıştığı mesajı anlayamamışsınız demektir.

10- Önermekten sıkılmadığın, "Dünya okusun!" dediğin bir kitap sorsam?
Anne Frank'ın Anı Defteri. 

11- Eyvah! Bir kitabın içine hapsoldun, hem de ana karakter olarak! Hangi kitap olsa "Beni burada bırakın." derdin?
Böyle bir soruda tüm distopiklerden uzak durmayı seçiyorum. :D Biraz daha fantastik romanlardan yanlı olup, Duman ve Kemiğin Kızı diyorum.

Kitap Karavanı isminde blogu olan çok ama çok sevimli bir arkadaşım var benim. Bu mim için onu mimliyorum. *-*





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder