21 Haziran 2017 Çarşamba

Kitap Yorumu: Lovely Vicious Serisi - Sara Wolf



❝Düşmanını sevme. Ona savaş aç.


  Kitapların kapakları ve isimleri çok güzel değil mi? Sırf onlara bakarak saatler geçirebilirim. *-* Bu kadar pinti bir insan olmasaydım, sırf kapakları için bu edisyonlarını satın alabilirdim. 

  Normalde bu kitapların varlığından haberim bile yoktu ama internette gezerken kapağını gördüm ve konusunu dahi bilmeden öylesine okumaya başladım, sonra gerisi geldi. Ben de ayrı ayrı yorumlamaktansa seriyi bitirip yorumlamak istedim. Zaten bana kalırsa yazar kurgudaki bazı gereksiz uzatılmış kısımları çıkartarak 3 kitabı uzun bir kitap olarak bile yazabilirdi. Çünkü ilk kitabı gerçekten sevmeme rağmen sonrasında bitse de gitsek dediğim yerler olmadı değil.

  Neyse, konusuna gelirsek; Isis üzerinde iz bırakan kötü bir deneyimden sonra bir daha aşık olmamaya yemin etmiş. Yeminin üzerinden geçen zamanda ise kilo vermiş saçını değiştirmiş ve Ohio'ya taşınmış. Yeni okulundaki tüm kızların aşık olduğu, kimsenin yaklaşmayı göze alamadığı kendini beğenmiş "Buz Prensi" Jack Hunter ise Isis'e geçmişinden nefret ettiği birisini hatırlatıyor. Dolayısıyla Jack Isis'in tek arkadaşı Kayla'yı herkesin içinde ağlatınca Isis'in Jack'in suratına yumruk indirmesi kaçınılmaz oluyor. Bu geceden sonra aralarında adeta bir savaş başlıyor. Isis'in hedefi Jack'in Kayla'dan özür dilemesini sağlamak; Jack'in istediği ise Isis'in yakasından düşmesi. 

  Jack ve Isis gerçekten zeki karakterler, bu su götürmez gerçek. Böyle olunca aralarındaki diyalogları okuması çok eğlenceli oluyor. Özellikle Isis'in espiri anlayışı! Okurken bu kadar güldüğüm başka kitap yoktur heralde. Gerçi ikinci ve üçüncü kitapta Isis'in espirilerini sorunlarından kaçma mekanizması olarak kullanmasından gına gelmişti.

  Birbirine çok benzeyen ama bir o kadar da farklı olan iki karakterin atışmaları ama aynı zamanda birbirlerine çekimlerini okumak çok eğlenceliydi. Ama seri sonrasında sebepsizce Isis ve Jack'in birbirinden kaçmasına döndü. Kurgu klişeleşti, sanki yazar bir kitap daha yazabilmek için uzatıyor gibiydi. 

  Hepsi bir tarafa, yazar romantizmi gerçekten güzel yazıyor. O sahnelerde erimemek mümkün değil. Jack ve Isis'in aralarındaki aşk öyle abartılı mükemmel aşk değil (her ne kadar Jack mükemmel olsa da), gerçekçiydi. Bana gerçekçi gelmeyen yerler özellikle Will'in sonu, Isis'in son kitapta sırrını söyledikten sonra herşeyin sihirli bir şekilde çözülmesi, Jack'in ajanlık işleriydi. Sanki yazar aksiyon katayım biraz demiş ama çok... boş geldi bana. İnandırıcı değildi.

  Beklentileri çok da yükseltmeden okunabilecek eğlenceli, sürükleyici ve biraz da klişe romantizm serisi. Genel olarak, karakterler çok güzeldi, gerçekçiydi ama kurgu değildi. Çerezlik, çabuk okunan kitaplardandı.

 Zeynep Ebrar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder