27 Haziran 2017 Salı

Pikap #1


  Merhabalar!

  Tanıştırayım, yeni yazı serim: Pikap! Şimdiye kadar blogda müzik konusuna pek girmesem de, hayatımın büyük bir parçasıdır. Gün içinde arka planda müzik olmasını çok severim. Hatta bazen çok sevdiğim kitaplar için özellikle birkaç şarkı belirleyip okurken sürekli onları dinlerim. Böylece aradan aylar geçse de o şarkıları tekrar dinlediğimde kitabı okurken yaşadığım hisleri çok net bir şekilde hissedebiliyorum.

  Tür konusunda ise kendimi bir türlü kısıtlayamam. Pop da dinlerim, grunge da, indie da, alternatif de, country de - hatta türünü bilmediğim şeyleri bile. Kısacası kulağıma iyi gelen her şeyi dinlerim ve tuttuğum şarkıcıyı/grubu araştırmayı severim. Kimmiş, nereliymiş, ilk sözcükleri nelermiş gibi basit şeyler - takıntı seviyesinde değil kesinlikle. Ama her şarkısını beğendiğim ve dinlediğim bir grup ve şarkıcı da yoktur sanırım. Böyle garip bir şey işte.

 Neyse, bu yazı dizisinde o sıralar dinlediğim şarkıları, onlarla ilgili düşüncelerimi vesaire paylaşacağım. Bir nevi şarkı önerisi ve ya şarkı incelemesi olarak düşünebilirsiniz. Haftada ya da ayda bir yazacağım gibi bir ara belirlemiyorum (çünkü kimle dalga geçiyorum, sadık kalamayacağımı hepimiz biliyoruz) ama keşfettiğim yeni şarkılar biriktikçe bu yazılardan yazacağım. 

YOU ME AT SIX - TAKE ON THE WORLD

  Bu şarkıyı yaklaşık bir buçuk ay önce ilk kez duydum ve o zamandan beri çok kez dinledim. Yukarıda şarkının isminde verdiğim linkteki canlı performans ise adeta mükemmel!!! Nakarat kısmı geldiğinde içimde oluşan eşlik etme istediğini bastırmak neredeyse imkansız oluyor ama bu isteği sadece yalnız olduğum zamanlarda hayata geçiriyorum çünkü müzik zevkimin güzel olması maalesef sesimin de güzel olduğu anlamına gelmiyor. -_-

LITTLE MAY - SEVEN HOURS

  Bunu Spotify'da amaçsızca dolaşırken bulmuştum ve üzerimdeki yatıştırıcı etkisi nedeniyle finallerime çalışırken devamlı çalmıştı. Sözleri saf şiir adeta! Şarkıdan -ve klibinden!!!- ilham akıyor.

DAMIEN RICE - 9 CRIMES & I DON'T WANT TO CHANGE YOU

   Damien Rice'ı ilk kez arkadaşımın ısrarıyla dinlemiştim, Cheers Darlin' şarkısını. Bana fazla slow gelmişti, beğenmemiştim ve arkadaşım bana hevesli gözlerle bakarken "ııı-" deyip kalmıştım. Sonra True Blood'da çalınca 9  Crimes hoşuma gitti, yine baya slow ama sevdim. Daha sonra diğer şarkılarına bakarken I Don't Want To Change You hoşuma gitti. Aslında bu şarkıyı daha önce de duydum nerede duyduğumu hatırlamıyorum. Fakat sevdim, 9 Crimes'dan çok daha fazla hem de. Bir süre daha gelip gibip dinlerim ben bunu. I just came across a manger out among the danger somewhere in a stranger's eye... Çok güzel değil mi?

HEARTS & COLOURS - FOR THE LOVE 

  2016'nın sonunda harika bir çıkış yapan bu İsveçli ikili bir harikalar! Şarkılarından önce çok hoş bir aksanları var. Ses uyumları harika. Şarkılarının akılda kalıcı ritimleri var. For The Love dışında Lighthouse da çok güzel. Hatta For The Love'dan daha güzel olabilir. Emin değilim, bana seçim yaptırmayın! Kısaca gelecek vaadeden ikili, takip ediyorum. 


  Tabii bunlar dışında dinlediklerim de var ama genel olarak bu şarkıları daha çok dinliyorum. Bu serinin devamı gelecek nasılsa, o yüzden acelemiz yok.

  Ayrıca yakın zamanda bir yazar röportajı ile gelebilirim. Bir süredir yazar röportajları yapmak istiyordum ve yakın zaman buralarda bir röportaj bulabilirsiniz. İpucu isterseniz, yakın zamandaki geçmiş yazılarıma bakın! ;)

Zeynep Ebrar

3 yorum:

  1. Merhabalar :) Sayende yeni yeni şarkılar edindim çok teşekkür ederim :)

    Bende de şöyle bir hastalık var beğendiğim şarkıları ilk dinlediğim andan itibaren arka arkaya 20 - 30 kez dinliyorum :)
    Sanırım bugünde öyle olacak :)

    Bende sana bir şarkı önereceğim. Umarım beğenirsin :)

    https://www.youtube.com/watch?v=vlcDX77rzPM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bastille!!! Bir grubun ya da şarkıcının her şarkısını beğendiğim hiç olmadı demiştim ya? İşte Bastille neredeyse her şarkısını beğenip dinlediğim bir iki gruptan biridir ve yanlış hatırlamıyorsam Oblivion beni onlarla tanıştıran şarkıdır. Çok çok severim, senelerdir devamlı dinlerim.

      Bastille seviyorsan biliyorsundur belki ama önermeden edemeyeceğim: https://www.youtube.com/watch?v=8MHZ3GwPRqA
      Bu şarkı Bastille'in en sevdiğim şarkısıdır, her ne kadar seçmesi zor olsa da. :)

      Sil
  2. Öyle güzel anlattın ki söyleyecek söz bırakmadın bana :)
    Evet seviyorum biliyorum o şarkıyı da :)
    Oblivion da benim en sevdiğim şarkısı :)
    Tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil