8 Şubat 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu: Tatlı Bela (Beautiful #1) - Jamie McGuire

KİTAP KÜNYESİ
Kitabın Adı: Tatlı Bela
Özgün Adı: Beautiful Disaster
Yazarın Adı: Jamie McGUIRE
Serisinin Adı: Beautiful
Sayfa Sayısı: 424
Yayınevi: Yabancı
Piyasa Fiyatı: 19,00
Goodreads Puanı: 4.23

Aşıksan başın belada!

Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor. 
İyi kız ve kötü çocuk... Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak. 

BENİM YORUMUM

Herkese merhabalar, öncelikle!
Bu kitabı bitireli bir kaç gün oldu, aslında kitabı bitirdiğim gibi hemen yorum yazmak istedim ama düşüncelerim cidden çok karışıktı. O yüzden bir kaç gün beklemek istedim. Ve şimdi yazıyorum, ama hala kendimi doğru ifade edip edemeyeceğimden emin değilim. 

Son derece sıradan olan kızımız Abby kurtulmak istediği tüm geçmişini arkasında bırakarak en yakın arkadaşı America ile başka bir şehre üniversite için gidiyor. Ve burada en son isteyeceği şey Travis gibi baş belası bir erkek arkadaşının olması. Ama aşk bu, yer ve zaman tanımıyor. Ve ilişki anlayışı sadece tek gecelik ilişkilerden oluşan, herkesin 'Kuduz İt' olarak tanıdığı, ve tüm kızların ağzının suyunu akıttığı Travis Maddox, Abby'e aşık oluyor. Travis Maddox kendi deyimiyle 'Güvercin'ini bulmuşken o kadar kolay bırakır mı peşini dersiniz? Tabi ki bırakmaz!


!!!DİKKAT! BU YAZI BİR MİKTAR SPOILER VE ANA KARAKTERE NEFRET İÇEREBİLİR!!!

Bu kitabı okuyupta ana karaktere bu kadar sinir olan ben miyim, yoksa genel izlenim mi böyle bilmiyorum ama ben neredeyse her an Abby'nin saçını başını yolmak istedim! Travis kadar mükemmel bir erkek her an senin peşinden koşuyor ve sen de  ona olan ilgini kabul ettiğin halde, hala 'sadece arkadaşız' takılıyorsun. Lükse bakar mısınız? Hayır onu da geçtim, hangi arkadaşlar her gece aynı yatakta yatar? 

Peki ya, ilk kez birlikte oldukları geceden sonra, ertesi sabah kaçar gibi gitmesi neydi? Eğer kaçacaksan neden beraber oldun? Beraber olduysan neden kaçıyorsun? Tamam sakinim. 

Ve işte sonra bir de Travis Maddox var. Aşırı derecede kıskanç - ve bazen gerçekten rahatsız edici derecede-, oldukça kaslı, dövmeli, herkese kötü adam ama Abby'e gelince sen ne dersen olur hayatım diyen, böyle şirin mi şirin köpek yavruları hediye eden, hatta kahvaltı bile hazırlayan, hayallerin erkeği olabilecek bir karakter. (Ama zaman zaman sınırı aşıp, beni kızdırdığı da olmuyor değildi!)Eğer Bad-Boy'lar Departmanı olsaydı, kesinlikle çok güzel bir mevkisi olurdu.

!!!SPOILER VE NEFRET BİTTİ!!!
Ve Abby ve Travis'in tanışmasına vesile olan şirin çiftimiz America ve Shepley var. Shepley, Travis'in onunla birlikte kalan kuzeni ve ilişkileri hep Travis'in, onun kız arkadaşının arkadaşlarını ile tek gecelik ilişkilerden sonra bırakmasıyla son bulmuş. Eh haliyle, Travis America'nın arkadaşı Abby'den hoşlanınca Shepley'i yine aynı olayları yaşamak korkusu sarıyor.
America'yı ise arkadaşlığı yüzünden çok sevdim. Kendisi kesinlikle ideal arkadaş. Her ağladığında Abby'nin yanında olması, gerektiğinde arkadaşını sevgilisine karşı dahi savunması... ^_^

Kitaba genel bir bakış atacak olursak; kesinlikle çok sürükleyiciydi. Bir sonraki sayfada ne olacak diye öğrenmek için soluk soluğa okudum. Ama yine de eksikleri vardı. Mesela; bir ara Abby ve Travis'in sürekli kavga edip barışmasından gına geldi artık. Özellikle son kısımlarını okurken sıkılmadım diyemem. Ve karakterlerin betimlemeleri yetersizdi. Ana karakter Abby'i bile adam akıllı çizemedim kafamda. Hatta nedense America'yı kahverengi saçlı hayal etmişken, kitabın son kısımlarında sarı saçlı olduğunu öğrendim. 
Bir de kitapta aşırı derecede yazım hataları vardı. Bu tip şeyler gözümden kaçmaz ama önemsememeye çalışırım. Ama bu kitapta önemsenecek kadar vardı. 

ALINTILAR

"Sen onun tipi değilsin," dedi America Travis'e. 
Travis alınmış gibi yaptı. "Ben herkesin tipiyim."

"Senin için fazla iyi olduğumu düşünüyorsun." 
"Dünyada senin için yeterince iyi bir erkek olduğunu düşünmüyorum."

"Bitti, Travis. Evine git."  
"Benim yuvam sensin."

4 PUAN: Güzeldi, ama hala bir şeyler eksik sanki.
Gerçekten severek okuduğum bir kitaptı. Ama eksikleri vardı. Her ne kadar okurken bazı yerlerde 5'lik bir kitap olduğunu düşünsem de, kitabın tamamını göze aldığımızda 4'lük bir kitaptı bence. Şimdi böyle söyleyince kötü gibi geldi kulağıma, ama gerçekten güzeldi. Tavsiye ederim. :)


1 yorum:

  1. 4 tavşan çok bu kitaba. Gerçekten klişe şeyler var ama evet, eğlenceli bir roman. Ben okuduğum dönemde ki burada yayımlanmadan önce okumuştum, üç puan vermiştim. = )

    YanıtlaSil