14 Mart 2014 Cuma

Kitap Yorumu (Söyleşi): Uyumsuz - Veronica Roth

KİTAP KÜNYESİ:
Kitabın Adı: Uyumsuz
Özgün Adı:Divergent
Yazarın Adı: Veronica Roth
Serinin Adı: Uyumsuz
Sayfa Sayısı: 507
Yayınevi: Artemis
Piyasa Fiyatı: 24,00 TL
Goodreads Puanı: 4.36

ARKA KAPAK
Beatrice Priorın Chicagosunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. 

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. 

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!

Zeynep: Merhabalar! Bu gün bestseller'ları alt üst eden, iki hafta sonra filmi çıkacak olan Uyumsuz serisinin ilk kitabı için ikimiz beraber yorum yapacağız. Hadi bakalım... ^_^
Dikkat! Bu kısım kitaptan ufak spoiler içermektedir!

Uyumsuz distopik bir seri. Geleceğin Şikago'sunda toplum beş farklı bölümlere -Fedakarlık, Dürüstlük, Dostluk, Bilgelik, Cesurluk- ayrılmıştır ve her sene 16 yaşına girenler, bundan sonra hayatlarını geçirmek istedikleri topluluğu seçebiliyorlar.

Elif: Beatrice Prior da o yıl hayatının geri kalanında bulunmak istediği topluluğu seçmek zorundan olan Fedakar'lardan biri. Fakat karakterimiz ilk başlarda ne yapacağına karar verebilmiş değil. Ne ailesinden ayrılmak ve onlara ihanet etmek istiyor ne de bulunduğu toplulukta yaşamına devam etmek istiyor. Topluluğunu seçme konusunda yapılan simülasyon testi de kafasını fazlasıyla karıştırmış durumda. Seçim günü kendini bir çıkmazda buluyor ve hayatını değiştirecek o seçimi yapıyor.

Zeynep: Ve yaptıkları bu seçimden sonra seçtikleri topluluğu seçen adaylarla yarışacağı bir 'Adaylık Süreci' başlıyor. Eğer bu adaylık sürecini geçemezse, hayatının geri kalanını bir Topluluksuz olarak yaşamak zorunda kalacak. Bu Topluluksuzlar çöpçülük, otobüs şöforlüğü gibi mesleklerda karın tokluğuna çalışan ve diğer herkesin acıyarak baktığı bir grup. Beatrice'in rakipleri son derece güçlü; ama onu asıl korkutan bu değil. Onu asıl korkutan şey, simülasyon testinin sonuçları. Çünkü testte bir Uyumsuz çıkmıştı ve Uyumsuzlar diğerleri tarafından tehlikeli zannediliyor, eğer Uyumsuz olduğu meydana çıkarsa, onu öldürebilirler.

Elif: Bu sebepten ötürü Beatrice gerçekte olduğu şeyi saklamak zorunda. Fakat “Cesurluk” topluluğunda bu fazlasıyla zor. Özellikle de başında Eric gibi liderler olunca –Eric nefret ettiğim karakterlerden biriydi zaten kitapta- Seçim töreninden sonra herkes seçtiği topluluğun yerleşkesine gidiyor ve işte olaylar da böylece başlamış oluyor! En önemlisi de Dört bu kısımdan sonra artık okuyucunun karşısına çıkıyor!

Zeynep: Kitabımızın konusunu özetledik. Şimdi biraz daha karakterler hakkındaki görüşlerimize geçeliim!Tris'in -Cesurluk'a geçtikten sonra bu adı alıyor- sevdikleri söz konusu olduğunda gösterdiği cesarete hayran kaldım. Ve tüm o Fedakarlık'tan Cesurluk'a geçmenin gerektirdiği değişime ayak uydurabilmesi; gerçekten örnek alınası bir karakter. Bir de Dört'ümüz var tabii. Badboy karizmasına sahip bir iyi çocuk o. *-* 

Elif: Evet, ben de kesinlikle Tris’in cesaretinin hayranlık uyandırıcı olduğunu düşünüyorum. Gerek içinde bulunduğu simülasyonlar gerekse kitabın sonlarında karşı karşıya kaldığı durumlardaki tepkileri ve soğukkanlılığı. Sevgili Dört’ümüze gelecek olursak, bana pek “badboy” sıfatında hissettirmedi kendini. -Ki bunun kötü bir şey olduğunu düşünmüyorum- Fakat her zaman ciddi tavrını ve ağırlığını ortaya koyan bir karakterdi bence. -Tabi bunu beceremediği ve beni şaşırttığı birkaç sayfa da vardı kitapta-

Zeynep: Kitabın ilk başlarında Dört'ün badboy karakterine sahip olduğunu sandığımı söylesem? Çünkü kendini öyle gösterecek hareketler yapıyordu. Bence Dört kitabın sonlarına doğru o ciddi tavrını biraz olsun araladığında , benim gözümde tamamen mükemmellik seviyesine ulaştı. Son demişken, o nasıl bir sondu öyle? Kitabı okurken, kendimi aksiyon filmi izlermiş gibi hissettim. (İkinci kitabı da okumuş biri olarak söylüyorum; bu kitabın sonundaki aksiyonu ikiye, hatta belki üçe katlayacak kadar aksiyon dolu ikinci kitap *-* )

Elif: Ben ikinci kitabı henüz okumadım. Zaten Uyumsuz’u da bir ay boyunca elimde tuttum belki hatta daha fazla… Arasına o kadar çok kitap girdi ki! Onu bitirmeden başka kitapları bitirdim ve her defasında Uyumsuz’a tekrar başlamak zorunda kaldım çünkü kopukluklar oldu ve elimde resmen bir sakıza döndü! Sonra bu kitaba fazla haksızlık ettiğimi düşündüm ve bu defa bitirmeye kararlı bir şekilde elime aldım. Kendimi vererek okuduğumda o kadar mükemmeldi ki 2 günde bitti. Zaten kitabın sonunda Tris&Four ‘a olan sempatimi, sevgimi bastırmakta fazlasıyla güçlük çektim. Kitabı bitirdiğimde etkisinden çıkabilmiş değildim. Gerçekten son kısımlarda verdiğim tepkilere hakim olamadım. Kitabın son yüz sayfası benim için muhteşemdi.

Zeynep: Evet, kitabı bitirdiğinde verdiğin tepkileri çok iyi hatırlıyorum. :D Ama bu kitap tüm o tepkileri hak ediyor! Bir kere distopik bir kitap, sonraa, yakışıklı ve koruyucu çocuk var, çok güzel arkadaşlıklar var, aksiyon var, nefesinizi kesecek son yüz sayfa var, yakışıklı ama kötüler takımında olan Peter var, daha ne olsun? 

Elif: Kötüler her zaman var. Kötüler olmazsa olay da ortaya çıkamıyor maalesef. Zaten biz okuyucular da bu tarz kötü karakterlere alışkınız yani ben öyle düşünüyorum en azından. Bir yerde her şeyi karıştıran ve heyecanlı hale getiren de onlar değil mi zaten? Neyse daha fazla uzatmayalım. Uyumsuz gerçekten harika bir maceraydı. Benim için sırada Kuralsız bekliyor. En kısa zamanda onu da okuyacağım. Eminim Veronica yine harikalar çıkarmıştır, Uyumsuz'da da olduğu gibi… 

*Bu arada ufak bir not düşmek istiyorum şu ana kadar hiç kitap yorumu yazamadım bazı sebeplerden ötürü ama artık ben de Zeynep gibi aktif olmaya çalışacağım. Şu ana kadar durumu bu kadar iyi idare ettiği için ona ayrı bir teşekkür ediyorum.

ALINTILAR

Ölüm buydu işte - şimdiki zamandan geçmiş zamana geçmeye ölüm deniyor.

Korkular benim olmayınca, cesur olmak daha kolay. 

"Kalp atışlarımı hisset. Hissedebiliyor musun?" 
"Evet." 
"Ne kadar düzenli attığını hissedebiliyor musun?" 
"Çok hızlı atıyor." 
"Evet de bunun kıstırılmış olmakla alakası yok."  

 Titrek bir kahkaha atıyorum. "Beni korkutuyorsun, Dört." 
"Bana bir iyilik yap," diyor, "ve bana Dört deme." 
"Ne diyeceğim peki?" "Hiçbir şey." Elini yüzümden çekiyor. "Henüz."
5 PUAN:  İşte bu kitap mükemmelliğin tanımı! Kesinlikle okumalısın!
 Veronica Roth her ne kadar genç bir yazar olsa da, bu onun ilk serisi olsa da çok iyi bir iş çıkarmış! Sıra dışı hayal gücü ve karakterleri ile elden düşmeyecek bir seri, bize göre.Biz çok beğendik. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder