6 Ocak 2015 Salı

2014'te Okuduğum En İyi Kitaplar

Konuyla ilgisiz ama çok hoş olan resim. 

Merhabalar millet!

Nasılsınız? Biraz geç oldu ama, umarım yeni yılınız size bol bol sağlık, huzur ve hayallerinizi gerçekleştirmek için yeterince inanç getirir. 2014'ün son ayı benim için pek bir koşuşturmalı geçti, bu yüzden blog'a yeterince zaman ayıramadım. Önce öğretmenlerin acımasızca verdiği ödevler, sonra tam sınav haftası geldi derken ortaya çıkan ufak tefek ama beni günlük yaşantımdan alıkoyup, okul için bir haftalık rapor çıkarttıran sağlık problemleri, sonra giremediğim ve bir gün içinde iki-üç tane üst üste olmak zorunda kaldığım sınavlar, ödevler... Aslına bakarsanız, yarın da üç tane sınavım vardı, ama kar tatili sağolsun biraz nefes alma fırsatım oldu. 

Hazır biraz zaman bulmuşken, 2014'ün kısa bir değerlendirmesi niteliğinde bu sene en sevdiğim, aklımda kalan kitaplarını listelemek istedim. Kitaplar herhangi bir sıralamaya göre sıralanmadılar ve kitap isminin üzerine tıklarsanız blog'daki detaylı yorumuma ulaşabilirsiniz.




Shatter Me serisi 2014 yılında okuyup tam anlamıyla bir fanı olduğum seri. Serinin en sevdiğim kitapları da Destroy Me ve Ignite Me. Destroy Me'nin yorumunu yazmadım, yazamadım, çünkü kitabı çok çok seviyorum. Kitapla ilgili konuşurken düşüncelerimi mantıklı bir sıralamaya bile sokamıyorum. :D Tabii siz kitabı okuduysanız ve benimle konuşmak isterseniz seve seve konuşurum, orası ayrı. Ignite Me de serinin son kitabı. Seri bitti diye depresyona girmiştim resmen. :(

Ayrıca, değinmeden geçemeyeceğim; DEX Ignite Me'nin ülkemizde çıkış tarihini 2015 Sonbahar olarak vermiş... Bu seriye neden üvey evlat muamelesi yapılıyor anlamış değilim. :'(


Umutsuz (Hopeless #1) - Colleen HOOVER





















Kesinlikle üzerimde iz bırakan kitaplardan biriydi.Colleen Hoover'ın öyle güçlü bir anlatımı var ki, olaylara bakış açınızı tamamen değiştirmeyi başarabiliyor.


Ugly Love - Colleen HOOVER





















Biraz daha yeni-yetişkin türünde, yine etkileyici bir anlatımı olan, aylar sonrasında bile etkisini hala üzerinizde hissedebildiğiniz bir kitap Ugly Love. Film hakları çoktan satın alınmış diye duydum, öyleyse yakında ülkemizde de çevirisinin çıkacağını umuyorum.


Senden Önce Ben - Jojo MOYES

Bu kitaba başlarken, hatta kitabı yarıladığımda bile bu kadar seveceğimi bilmiyordum. Hatta ilk bölümleri yavaştı bile diyebilirim, ama sonra konusuyla beni öyle bir içine çekti ki! Kitabın son sayfalarını sabahın altısında okumuştum. Tabii o sondan sonra kolay kolay uyku tutmadı, orası başka. Üzerimde iz bırakanlardan biriydi, Senden Önce Ben. Okuduğumda çok etkilendiğim için yorum yazamamıştım, sonra da hiç yazamadım zaten...



Bu sene tanıdığım başka bir favori yazarım da Rainbow Rowell. Hatta Fangirl okuduğum ilk İngilizce kitap olmuştu, o yüzden hafızamdaki ve kalbimdeki yeri bir ayrı. Ama Fangirl'ü bu kadar sevmeme neden olan en önemli şey, hikayenin gerçekçi olmasıydı. Karakterleri zaten çok sevdim, özellikle Cath bazı yönlerden bana çok benziyor. Ama onun dışında, kitabın anlatımı, kurgusu o kadar doğal ki... Sanki gerçekten yaşanmış bir hikaye anlatılıyormuş gibi.




Gördüğünüz gibi ben sevdiğim bir yazar bulunca tüm kitaplarına dadanıyorum. :D Eleanor & Park sabahın dördünde beni hüngür hüngür ağlatan bir kitaptı. Nasıl unutabilirim? Bir de kitabın ilk yarısında "Ay bu kitap çok yavaş, sevemedim ben" diye geziyordum. Hıh.



Ah bu kitap... Bir çok okur serinin sonunu beğenmemiş ama ben beğendim. Çok efsanevi bir sonu vardı bana kalırsa. Cassandra Clare'in şimdiye kadarki en sevdiğim kitabı. 



Dili kesilmiş bir genç kızı konu alan, genç-yetişkin türünde bir tarihi kurgu... Bir de buna şiirsel anlatımı ekleyin. Kulağa ne kadar harika geliyorsa, en az onun iki katı harikalıkta olan bir kitap. *-*



Okurken her türlü duyguyu hissedebileceğiniz bir kitap. Yazar o kadar güzel yazmış ki, sanki okumuyorsunuz yaşıyorsunuz; öyle bir kitap. *-* Ve tabii ki Josh gibi bir karakterle tanışmak da cabası... 



Love, Rosie, 2014'te okuduğum son iyi kitaplardan biriydi. Bu kitabı okumadan önce sadece mektuplar, mesajlaşmalar ve posta kartlarıyla anlatılan bir hikayenin beni bu kadar etkileyeceğine inanmazdım, ama artık kesinlikle inanıyorum. Bittiğinde bir süre kapağına sırıtarak kafanızda milyonlarca düşünceyle baktıran kitaplardan biri. Ülkemizde çevirisi henüz çıkmamış, çıkar mı bilmiyorum; ama umarım çıkar.


Benim 2014'te okuduğum en iyi kitaplar bunlar. Yıl içerisinde 5 puan verdiğim başka kitaplar da var, fakat onlardan hiçbiri beni yukarıdaki kitaplar kadar etkileyememiş ki, sıralamaya giremediler. 2014 kitap açısından benim için çok da kötü bir yıl olmadı. Umarım 2015, 2014'ten daha da güzel, bol kitaplı bir yıl olur.

Peki sizin 2014'te okuduğunuz en iyi kitaplar nelerdi?  :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder