10 Ocak 2015 Cumartesi

Mim #12 : Book Sacrifice Tag



Herkese merhabalar! :)

Yine bir Cumartesi günü boş boş otururken (sınav haftasından çıktıktan sonra yaşanan "boşluk" dönemindeyim sanırım), Kitap Karavanı'nın beni mimlediği mim aklıma geldi ve hemen bilgisayarımın başına geçtim.

Bu mimin amacı kitaplığınızdan hangi kitapları hangi durumlarda feda edebileceğinizi ortaya çıkarmak. Normalde kitaplarıma gözüm gibi bakarım, özellikle daha çok sevdiğim kitaplara mümkün olsa cam fanus yaptırırdım, o derece takıntılıyım yani. Ama bazı sevmediğim, sevemediğim kitaplar var ki, aşağıda okuyacağınız gibi durumlarda gözümü kırpmadan harcayabilirdim sanırım. Tabii ikinci el olarak satıp yerine başka bir kitap alma ya da takas yapma durumu mümkün değilse. :D


1) Aşırı abartılmış bir kitap: Bir Zombi Kıyameti ile başlıyoruz! Bir kitapçıdasınız, dolanıyorsunuz ve BAM! ZOMBİ İSTİLASI! Ve bir anons duyuyorsunuz. "Ordu zombilerin tek zaafının aşırı abartılmış kitaplar olduğunu keşfetti." Hayatta kalmak için karşındaki zombiye herkesin öve öve bitiremediği ama senin hiiç beğenmediğin bir kitap fırlatacaksın. Hangisi?

More Than This. Imm, yazarının adı neydi? (Goodreads'e kadar gidip geliyorum.) Jac McLean'miş. Aslına bakarsanız bu kitabın sadece 2/3'ünü okudum, devamını getiremedim. Ve kitabın Goodreads puanı da 4.24. Yorumlarda da güzel şeyler yazıyordu. Ama bana göre, şu kapağı ve adı güzel olan ama içini okuyunca "Bunu ilkokul çocuğu mu yazdı?" dedirten Wattpad hikayelerine benziyordu. Ben kitabı e-book olarak okudum, ama kitabın fiziksel kopyasına da sahip olsaydım acımadan zombinin kafasına fırlatabilirdim.


2) Bir devam kitabı: Kuaförden bomba bir saç kesimiyle yeni çıktınız ve BAM! Sağanak yağmur! Kendini korumak için şemsiye olarak kullanacağın devam kitabı hangisi?

Grisha serisinin ikinci kitabı Kuşatma ve Fırtına. Bu serinin ilk kitabına bayılmıştım ama ikinci kitap beni baydı. Hatta sonra devam etmek üzere bırakmıştım. Bir ara devam etmeyi düşünüyorum. Bir ara... 


3) Bir klasik: Derstesiniz ve Edebiyat hocanız klasiklerin dünyayı değiştirdiği, edebiyatın adeta evrim geçirmesine sebep olduğuyla ilgili zırvalıyor. Gerçekten acayip bunaldınız ve klasiklerden birini alıp tam suratının ortasına fırlatacaksınız. Çünkü bu kitap gerçekten salakçaydı ve bütün sınıfa nasıl hissettiğinizi göstermek istiyorsunuz. Hangi klasik?

Aklıma ilk gelen Madam Bovary oldu. Okul için okumuştum. Düzeltiyorum; okumaya çalışmıştım fakat başarılı olamamıştım.


4) Hayatının en az favori kitabı: Kütüphanede takılıyorsunuz ve BAM! BUZUL ÇAĞI! Dünya hızla donuyor ve hayatta kalmak için tek şansınız bir kitap yakmak! Yakmaktan asla pişman olmayacağınız, hayatınızın en az favori kitabı hangisi?

Julianna Baggott'dan Pür. Bu kitabı hiç mi hiç sevemedim. Bir de satın alırken serinin ikinci kitabı Füzyon'u da almıştım. Gerekirse onu da yakarım yani. 


Bakmayın böyle gözümü kırpmadan yakarım dediğime, bunlardan başka kolay kolay incinmesine göz yumabileceğim bir kitap yoktur sanırım. Hangi anne evladına kıyabilir sonuçta, öyle değil mi? :D

Şimdi mimleyeceklerime sıra geldi. Hm... Tahmin edin bakalım, kimi mimleyeceğim? Çok zor değil aslında. Tabii ki Romantik Optik ve Kitapların Senfonisi'ni mimleyeceğim! 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder