1 Ağustos 2016 Pazartesi

Kitap Yorumu: Sınırları Zorlamak (Pushing The Limits #1) - Katie McGarry

TANITIM
Kitabın adı: Sınırları Zorlamak 
Özgün Adı: Pushing The Limits 
Yazar: Katie McGarry 
Tür: Genç Yetişkin, Çağdaş Romantik 
Sayfa sayısı: 416 
Yayınevi: Aspendos 
Goodreads Puanı: 4,09 
Puanım: ★★★★★ 

Birbirleri için çok yanlış… ve bir o kadar da doğrular. Echo Emerson'ın, sporcu sevgilisi olan popüler bir kızdan, hakkında dedikodular dönen, kollarında 'tuhaf' yaralar olan dışlanmış bir kıza dönüştüğü akşam neler olduğuna dair kimsenin bir fikri yoktur. 

Echo bile o korkunç akşama dair tüm olanları hatırlayamıyordur. Tek bildiği, her şeyin tekrardan normale dönmesini istediği. Oldukça yakışıklı ve siyah deri ceketli çapkın ama yalnız Noah Hutchins, şaşırtıcı anlayışıyla hayatına girdiğinde Echo'nun dünyası asla hayal edemeyeceği bir biçimde değişir. Oysa ortak hiçbir noktaları olmaması gerekirdi. İkisinin de tuttuğu sırları düşünürsek, beraber olmaları oldukça imkânsızdı. da doğrular.



KİTAP YORUMU


Bu yazın en sevdiğim kitaplarından, tanıştırayım: Sınırları Zorlamak. 

Okurken içinizde neredeyse fiziksel bir şeyler hissettiren nadir kitaplar vardır; midenizde kelebekler uçuran, akciğerlerinizde papatyaların açmasına sebep olan ya da sizi gerçekten bulunduğunuz zaman ve mekandan soyutlayan kitaplar. O kitaplar iyi ki varlar. Sınırları Zorlamak da benim için o kitaplardan biriydi.

“Annemi ve babamı istiyorum. Nefes alamıyordum. “Sadece ailemi geri istiyorum.

Yukarıdaki sözler 6 yaşındaki bir çocuğun ağzından çıkmış olsa dünyada bundan daha normal bir şey olamazdı. Ama aynı sözler 18 yaşındaki genç bir adamın ağzından çıkınca bu kitabın normalden ne kadar uzak olduğunu anlıyorsunuz. İki normalden uzak ve "normal" hasreti çeken karakterin birbirinden bağımsız hikayelerini ve buna paralel olarak Noah ve Echo'nun arasında oluşan aşk hikayesini anlatıyor. Yani kesinlikle tek yönlü bir kitap değil fikrimce.

Noah'ın anne ve babasını ondan alan yangından sonra sosyal hizmetler onu ve iki kardeşini ayırmıştır. Noah'ın tek hayali 18'ini doldurduğunda kardeşlerinin vekaletini alıp normaline dönmektir.

Echo iki sene önce abisini kaybetmiş hemen ardından da bipolar annesi tarafından saldırıya uğramıştır. Bu saldırı vücudunda derin izler bırakmıştır ama sorun şu ki, Echo o güne dair tek bir detay bile hatırlamıyordur. Psikologlarla birlikte hatırlamaya çalıştığında da beyni bunu kaldıramıyor ve kriz geçiriyor. Ha bir de şu var tabii, küçüklüğünden beri tanıdığı dadısı babasıyla işi pişirdi ve babasıyla annesi ayrıldığı gibi evlendiler ve şuan Echo bir kardeş daha bekliyor. Tahmin edebileceğiniz gibi, Echo'nun da tek istediği normaline dönmek.

Normale dönmek istemeleri dışında Echo ve Noah'ın tek ortak noktası, okulun aynı rehber öğretmeniyle görüşüyor olmaları: Bayan Collins. Bayan Collins'in ofisindeki dosyalarda hem o gece Echo'ya neler olduğu yazıyor, hem de Noah'ı kardeşlerine götürecek olan adres. Bunları ele geçirmek için iş birliği yapmakla başlıyor ilişkileri... 

Kitap sadece ikisinin aşk hikayesi etrafında dönmüyordu. İki farklı bakış açısından anlatıldığı için ikisinin kendi sorunlarını da birebir ele alıyordu. Aynı zamanda yan karakterleri de bol bir kitaptı, ki bu da gerçekçiliğini arttırıyordu. Ayrıca kitapta Noah'ın da Echo'nun da kendi antagonistleri vardı, ama kendi açımdan hiçbir karakter bana kötü gelmedi, hepsinin baktığınız zaman görebileceğiniz bir diğer iyi - masum tarafı da vardı. Echo'nun annesi hariç. Ama konu o olunca, bipolar sonuçta? Davranışlarından ne kadar uygunluk bekleyebilirsiniz ki?


“... mükemmellikten haberi olmayan bir dünyada mükemmeli bulmaya ısrar ediyordu. 


Şuan sebeplerini hatırlamıyorum ama birkaç yerde 4,5 vermeyi düşünmedim değil, fakat kitap bittikten sonra benim için 5'lik bir kitap olduğunu anladım. Büyük resme bakmayı seviyorum ve büyük resme baktığımda tek gördüğüm, sayfalardan çıkıp odanızın içine girecek kadar gerçekçi ve gerçek problemlerle başa çıkmaya çalışan iki genç karakter.

Kitabın aslında devam kitabı varmış ama ben bunu yeni öğrendim. Ve bittiğinde çok üzülmüştüm. Bittiği an fark etmedim ama evet, bittiğinde boşlukta kalan konular var. Noah'ın ailesi hakkında yeni öğrendiği şeyler, Echo'nun hala düzene girmeyen kabusları - özellikle buradan konunun hala bitmediğini anlamalıydım - ve Noah'ın kardeşleriyle ilgili verdiği karardan dolayı hala huzursuz, suçlu hissetmesi. Ve bir de tabii, Noah ve Echo'nun yolculukları. Bu kısmı okumayı çok istemiştim. Sanırım dualarım kabul olmuş! ^_^


“Ben, iyiyim.”Eğer yeterince söylersem, belki gerçek olurdu. Ve belki, bir gün, takımyıldızlarla, karanlıkta, kırık camlarla ve bazen kanla dolu kabuslar, garip rüyalar, korkunç rüyalar görmeden bütün bir gece uyuyabilirdim.

 Son olarak, kitabın baskısı biraz kötüydü. Yazım hataları ve gramer hataları çok vardı - ayrı yazılan de'ler de bile yanlışlar gördüm. Kitaplara puan verirken genelde yayınevinden kaynaklanan hataları göze almak bana yanlış gelir, çünkü ben yayınevlerinden çok yazarın eserine puan veriyorum. Ama eğer yayınevinin ürününe puan verecek olsaydım bu kesinlikle 5 olmazdı.

Size iyi okumalar ve iyi günler diliyorum, şimdi serinin devam kitabı olan Breaking the Rules'u okumaya gidiyorum. Kendinize iyi bakın!

Zeynep Ebrar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder