2 Şubat 2014 Pazar

Kitap Yorumu: Mekanik Melek (Cehennem Makineleri #1) - Cassandra Clare

KİTAP KÜNYESİ
Kitabın Adı: Mekanik Melek
Özgün Adı: Clockwork Angel
Yazarın Adı: Cassandra CLARE
Serisinin Adı: Cehennem Makineleri
Sayfa Sayısı: 532
Yayınevi: Artemis
Goodreads Puanı: 4.29

Büyü tehlikelidir ama aşk kadar değil!

On altı yaşındaki Tessa Gray, ağabeyini bulmak için okyanusu aşıp Kraliçe Viktorya'nın hükmü altındaki İngiltere'ye geldiğinde, onu korkunç bir sır bekliyordu. Londra'nn Aşağıdünya'sının ıssız sokaklarını vampirler, büyücüler ve diğer doğaüstü yaratıklar ele geçirmişti. Kaosun yerine düzen getirmekse yalnızca Gölgeavcıları'na, kendilerini dünyayı iblislerden kurtarmaya adamış savaşçılara düşüyordu.

Pandemonium Kulübü'nde çalışan Kara Kardeşler tarafından kaçırılan Tessa, sonunda kendisinin de bir Aşağıdünyalı olduğunu öğrenecekti. Üstelik ender bulunan bir yeteneğe sahipti. İstediği zaman bir başkasına dönüşebiliyordu. Kulübün kendini sır gibi saklayan yöneticisi Magister'ın niyeti ise, Tessa'yı ve gücünü ele geçirmekti.


BENİM YORUMUM

Kitabı dün akşam geç saatlerde bitirdim ve hala kendime alırken neden serinin üç kitabını birden almadığım için kızıyorum. Çünkü kitap öyle bir yerde bitti ki, bir an için acaba eksik sayfa mı var? diye düşündüm. Acı gerçek; eksik sayfa falan yokmuş! :(

Çoğunuz Ölümcül Oyuncaklar serisini okumuşsunuzdur ve Cassie'nin ne kadar mükemmel bir hayal gücü olduğunu biliyorsunuzdur. (Eğer okumadıysanız, hemen listenizin ilk sıralarına yerleştirin.) Cehennem Makineleri bir nevi Ölümcül Oyuncaklar serisinin karakterlerinin atalarını anlatıyor gibi. Hatta eğer serinin çıkan tüm kitaplarını okuduysanız, bu seride Camille ve Magnus Bane gibi tanıdıklar göreceksiniz.

Kitabımızın konusuna gelecek olursak; her şeyden habersiz kızımız Tessa abisinin gönderdiği bilet ile New York'ta her şeyini satıp Londra'ya geliyor. Ama Londra'da onu abisinin yerine kim bekliyor dersiniz? 1,5 ay boyunca çeşitli işkencelerle ona, hiç de haberi olmadığı yeteneğini ortaya çıkartmak için işkence edecek Kara Kardeşler. 1,5 aylık eğitimin ardından, bir gün kahramanımız Will Herondale geliyor ve Tessa'yı kurtarıyor. Onu Enstitü'ye götürüyor ve macera burada başlıyor.

Sanırım benim Herondale'lere karşı bir zaafım var. Ölümcül Oyuncaklar'ın Jace'i bir, Will iki. Kitabın ilk sayfasından son satırlarına kadar gözlerim hep Will sahneleri aradı. O mavi göz ve siyah saç kombinasyonuyla kesinlikle Magnus Bane'in dediği kadar var. Mükemmel. Tabi bu demek değil ki Will'e hiç kızmadım. Çünkü kitap boyunca deli etti beni. Yapmaması gereken ne varsa yaptı. Ama bu halde bile yine kendini sevdiriyor şapşal. ^_^

Ve bir de o gümüş gözleri ve beyaz saçları ile Jem var. O kadar kibar hareketleri ve gülümsemesi var ki, hayran olmamak elde değil. Karakter açısından ise Will'in neredeyse tam tersi. Ama aynı zamanda Will'in iyi geçindiği tek kişi. İroniye bakar mısınız? Ve Jem'in, onu dakika dakika uçuruma sürükleyen bir sırrı var. Kitabın başından beri Jem'de bir şeylerin ters gittiğini anlıyorsunuz ama o kadar da kötü olduğunu tahmin edemiyorsunuz.

İki tane mükemmel erkekten bahsettiğime göre, konunun temelinde bir aşk üçgeni yattığını anladığınızı sanıyorum. Evet, aynen öyle. Bir aşk üçgeni daha! Açıkçası bu kitapta işler Tessa için pek de aşk üçgeni gibi değil bana göre. Çünkü Will ile aralarındaki çekim daha da baskındı.

Tessa'dan pek bahsetmemişim. Tessa'nın en sevdiğim özelliği, onun da bizim gibi bir kitap kurdu olmasıydı. Hem de Will ile birlikte Kara Kardeşler'in evinden kaçmaya çalışırken, durup "Ama kitaplarım.." diyecek kadar. :D Will ile kitaplar hakkındaki tartışmaları çok güzeldi. Evet, Will de aynı Tessa gibi bir kitap kurdu. ^_^ 

Sanırım ben Will ve Tessa'yı destekliyorum; ama Jem'in bundan zarar görmesini istemiyorum. Yani Cassie'cim, Jem'e de mutlu olacağı bir eş bulmalısın!

ALINTILAR

"Eğer dünyada sizi seven, sizi umursayan hiç kimse yoksa, gerçekten var olduğunuz söylenebilir miydi?"

"Cehennemin ısısına gelince Bayan Gray," dedi oğlan, "size ufak bir öğüt vereyim. Genç bir kızı korkunç kaderinden kurtarmaya çalışan yakışıklı gence, asla hatalı olduğu söylenmez. O genç, gökyüzünün mor ve çalılardan yapılma olduğunu iddia ediyor olsa bile."

"Kız başını iki yana salladı. "Ah, hayır. Çikolatadan nefret ederim." 
Will dehşete düşmüş göründü. "Nasıl olur da bir canavar çikolatadan nefret eder?"

"Kitaplar söz konusu olduğunda , insan her zaman temkinli davranmalı," dedi Tessa. "Ve bütün kitaplar tehlikelidir çünkü kelimeler bizi değiştirme gücüne sahiptir."

"Seni sevemeyen birini sevebilirsin ama buna değmeliler. Bu sevgiyi hak etmeliler." 

5 PUAN: İşte bu kitap mükemmelliğin tanımı! Kesinlikle okumalısın!
 Cassandra Clare tüm dünyanın hayran kaldığı hayal dünyasını, mükemmel anlatımıyla birleştirince ortaya böyle bitince üzüldüğümüz bir kitap çıkmış. Kesinlikle okumanızı öneriyorum.
-Zeynep.

2 yorum:

  1. Bu seriyi beğenmeyen tek ben varım sanırım :/ Yalnız kaldım :/
    Cassandra Clare okumaya Ölümcül Oyuncaklar serisiyle başladım. O serinin ilk beş kitabını bir anda bitirince boşluğa düşmüştüm; ama araştırıp sonrasında bu seriyi bulmak o ara iyi gelmişti. Ne var ki ben açıkça hayal kırıklığına uğradım; çünkü bu seride Gölge Avcıları hakkında daha fazla şey bulmayı hayal ederken bir anda karşıma sevmediğim bir kadın karakteri paylaşamayan iki harika erkek karakter ve bir aşk üçgeninden ibaret bir hikaye çıktı. Belki de Ölümcül Oyuncaklar'da karakterlere daha çok bağlandığım içindi, bilmiyorum, olayların daha arka planda kalması gözüme çok batmamıştı; ama burada beni çok rahatsız etti.
    Ayrıca, seri boyunca ben de Will ve Tessa'yı desteklemedim diyemem .D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle, ben yorumunu günleeer sonra gördüğüm için çok özür dilerim. Benim dikkatsizliğim. :D
      Ben de Cassandra'yı Ölümcül Oyuncaklar serisi ile tanıdım; o seriyi de çok sevmiştim. Bu seriyi de çok sevdim. Özellikle ikinci kitapta aşk üçgeninin o sıkıcılığı fark edilir gibiydi, ama kitabın bir sonraki sayfasında ne olacak, diye düşünmekten onu hissedemedim açıkçası. :D
      Evet, bir Team Will & Tessa daha! :D

      Sil