29 Eylül 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu: Yeni Bir Umut (Hopeless #2) - Colleen Hoover

KİTAP KÜNYESİ:
Orjinal Adı: Losing Hope
Seri: Hopeless (#2)
Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 374

ARKA KAPAK


Hayatını özgürce yaşamak istiyorsan önce geçmişinle yüzleşmelisin...

Umutsuz, Sky'ın hikâyesiydi. Şimdi olaylara Holder'ın gözünden bakmanın zamanı. Holder'ın yardımıyla, Sky sarsıcı aile sırlarını ortaya çıkarmış ve oda derin yaralar  bırakan anılarını ve duygularını kabullenmişti. Yeni Bir Umut'ta ise nihayet Dean Holder hakkındaki gerçekler ortaya çıkıyor.

Yaklaşan tehlikeden kurtaramadığı o küçük kızı aklından çıkaramayan Holder'ın hayatı, suçluluk duygusu ve pişmanlıkla gölgelenmişti. Hope'u bulmadan huzura eremeyeceğini bildiği için onu bir gün bulabilme ümidinden vazgeçmemişti. Ancak, Holder onunla yeniden karşılaştığında daha büyük bit üzüntü yaşayacaktı. 

Yeni Bir Umut'ta, Sky'ın çocukluğunda yaşanan olayların Holder'ı ve ailesini nasıl etkilediği gözler önüne serilirken, bir yandan da bu iki yaralı ruhun birbirini nasıl iyileştirdiğine tanık olacaksınız.


Umutsuz'u okumayanlar için SPOİLER içerir!
Geçtiğimiz Temmuz ayında Umutsuz'u okuduğum günden beri Yeni Bir Umut'u okumayı dört gözle bekliyordum ama önce Umutsuz'u biraz unuttuktan sonra (beni öylesine etkileyen bir kitabı unutmam nasıl mümkün olacaksa artık) Yeni Bir Umut'u okumak istedim. Gerçi, birkaç ufak detay haricinde kitapta olan biten her şeyi hatırlıyordum. :D

Geçen gün, yarın yazısını yazmayı planladığım kitap kargosu gelince dayanamayıp kitaba başladım. Ve iyi ki başlamışım diyorum. Kitap en az Umutsuz kadar harikaydı. Dün gece ikiye kadar oturup bitirdim ve harika, harika, harikaydı. Holder harikaydı, Holder'ın Les'e yazdığı mektuplar harikaydı, Colleen'ın kalemi (yine) harikaydı.

Yeni Bir Umut'ta Holder'ın Sky ile olan ilişkisini okuduğumuz kadar, kardeşi Les ile olan ilişkisini de okuyoruz. Kitabın ilk 5-6 bölümü Holder'ın Sky ile tanışmasından bir sene öncesini, kardeşi Les'i kaybettiği zamanı anlatıyor. Zaten bir kitabın ilk bölümlerini bir de son bölümlerini okurken gözlerim doldu. Hep söylüyorum, Colleen Hoover yazmıyor; yaşatıyor. Bu kitapta da aynı öyle yapmış, bize Holder'ı yaşatıyor.

Daha sonra Holder'ın Sky ile tanışmasını, başta onun Hope olduğunu sanmasını, ona aşık olduğunda onun Hope olmasını istememesini ve sonra onun Hope olduğunu öğrendiğinde yıkılışını okuyoruz. Holder'ı o kadar çok seviyorum ki, onun ağladığı yerlerde gözlerimin dolmasına ve onun güldüğü yerlerde mutlu olmama engel olamadım. 

Holder ve Les arasındaki ilişki Holder'ın Les'e yazdığı mektuplarla bize aktarılmış ve bu mektuplar kesinlikle kitabın en güzel bölümleriydi. Les ölmüş olmasına rağmen, neredeyse kitabın her sayfasında varlığı hissediliyordu.

Genel olarak olacakları bilmeme rağmen, bir an olsun sıkılmadım. İlk kitapta görmediğimiz birkaç Sky & Holder sahnesi de vardı. Ayrıca, Umutsuz'da hiç okuma fırsatı bulamadığımız, Holder'ın en yakın arkadaşı Daniel ile de bu kitapta tanışıyoruz. Bu çocuğu çok sevdim. :D Espri anlayışına bayıldım!

Hepsinden önce, Dean Holder'ın kafasının içine girip, onun düşüncelerini okuyabilme fırsatı tanıdığı için Colleen'a ne kadar teşekkür etsem az sanırım. Ve tabii, kitabı okuduktan sonra ne kadar harika bir kitap yazdığını anlatmaya çalıştığım tweet'imi görüp favlayarak birkaç dakika için sevinçten uçmamı sağladığı için. *-* 

ALINTILAR

Aman Tanrım, Les. Sana bu kızın ne kadar kusursuz olduğunu anlatamam. Kusursuz derken, kusurlu demek istedim, çünkü çok fazla kusuru var ama bütün kusurları beni ona çekiyor ve bu onu kusursuz kalıyor. 

Hope'u çocukluğumdan beri sevdim.Ama bu gece?Bu gece Sky'a aşık oldum. 

"Tüm ilklerin canı cehenneme, Sky. Benim için önemli olan tek şey seninle sonsuza dek sürecek şeyler." 

Ama son bir sene içinde birini gerçekten özlemenin ne demek olduğunu anladım. Birini özleyebilmek için öncelikle o kişinin hayatında olacak kadar ayrıcalıklı olmalısın.

5 PUAN: Harikaydı! Okumazsan çok şey kaybedersin.
 Eğer Umutsuz'u okuduysanız, hiç zaman kaybetmeden Yeni Bir Umut'u da okuyun çünkü ilk kitapta Sky'ın hikayesinde açıklar kalmasa da, Holder'ın hikayesinde birçok cevapsız sorular kalıyor; Yeni Bir Umut bu sorular en iyi şekilde cevaplıyor. Eğer Umutsuz'u okumadıysanız... en yakın kitapçıya koşun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder