24 Ağustos 2014 Pazar

Etkinlik: Blogger'lardan Kitap Önerileri


Merhabalaar!
Yeni bir etkinlikle daha karşınızdayız. Altı blogger bir araya gelerek, birbirimize sorular sorup bunları cevapladık. Soruların bazıları zordu, ama elimizden geldiği kadar cevaplamaya çalıştık. Diğer blogger'lara sorular sorarken de, onların sorularını cevaplarken de biz çok eğlendik. Umarız siz de, sorulara verdiğimiz cevapları okurken eğlenirsiniz! Eğer siz de katılmak isterseniz, sorularımızı blog'unuzda cevaplayabilir ya da aşağı yorum olarak bırakabilirsiniz. :)


Zeynep & Elif: İki Kızın Kitaplığı


1- Çocukluğunda seni etkileyen ve yıllar sonra okuduğunda aynı etkiyi üzerinde bırakan bir kitap?

Zeynep: Pollyanna benim okuduğum ilk kitaplardandı ve bana sınıf öğretmenim tarafından hediye edilmişti. O kadar severek okumuştum ki, bittiğinde üzülmüştüm. Daha sonra tekrar tekrar okudum, genç kız olduğumda da okudum ve hep ilk okuduğumda hissettiğim duyguları hissedebiliyorum.

Elif: Ali Sincer - Depremdeki Küçük Zeynep. İlk okuduğumda 4. sınıftaydım sanırım, yazarı ile tanışarak aldığım ilk kitaptı, büyük bir heyecan ve hevesle okumuştum. Çok sevmiştim beni çok etkilemişti. Birkaç ay önce okuduğumda yine içimde bir burukluk hisettim. Kesinlikle okuyun diyemem ama güzel bir kitaptı.

2- Bir insan ve hayvan arasındaki dostluğun en iyi şekilde anlatıldığını düşündüğün bir kitap?

Zeynep: Şimdi fark ettim ki, içinde bir hayvanın büyük rol oynadığı bir kitabım, hatırladığım kadarıyla yok. :D Ama, kitapta çok ön planda olmasa da, Küçük Mucizeler Dükkanı'nda Lydia ile kedisinin arasındaki ilişkiyi seviyordum.

Elif: Gwen Cooper - Sevgi Bağı. Fazla duygusallığımdan kaynaklanıyor olsa gerek okurken ağladığım kısımları çoktur. Gözleri görmeyen bir kedi ve sahibinden bahsediliyor kitapta, kesinlikle okumalısınız.

3- Okuduğun kitaplardan, en çok içindeki aşka sahip olmak istediğin kitap?

Zeynep: Bu soru Elif'in başının altından çıktı ve gerçekten zor bir soru, çünkü verecek bir çok cevabım var. Yanii, aralarından birini ayırmak zor olacak. Ama, sanırım buna Warner diyeceğim. Bana Dokunma serisinden Warner. Sizden çok özür diliyorum, Jace, Will, Holder ve daha niceleri. :( Beni affedin.

Elif: Aynı Yıldızın Altında - Hazel&Augustus. En sevdiğim kitap ya da en sevdiğim karakterler diyemem ama beni çok etkilemişti. Belki de konusundaki duygusallık yüzünden bilemiyorum yine de aralarındaki ilişkiye çok özenmiştim.


E. Chainey: TKKB


1- Konusu tarihi bir olaya dayanan kurgu bir kitap öner.

Zeynep: Genelde bu tarz kitap pek okumam, ama okul için okuduğum birkaç tane vardı. İçlerinden en çok Yunus Emre'nin hayatını anlatan, İskender Pala'nın Od kitabı hoşuma gitmişti.

Elif:  Ayşe Kulin - Nefes Nefese. Sınavda çıkacak diye okuduğum bir kitaptı ama gerçekten severek ve hiç sıkılmadan okumuştum.

2- Distopya türünden okuduğun bir kitap öner.

Zeynep: Marie Lu'nun Efsane'si. Çok güzel ve sürükleyici kitaptır.

Elif: Bana Dokunma. Daha yeni bitirdiğim bir kitap ve hakkında hiç kötü yorum okumamıştım, sanırım bu sebepten sevmeyeceğimi düşünmüyordum; ama bu derece seveceğimi de sanmazdım. Kesinlikle okumalısınız!

3- Kitaplarının hepsini okuduğun bir yazarın en beğendiğin kitabını öner.

Zeynep: Cassandra Clare'in ülkemizde çevirisi çıkan tüm kitaplarını okudum. Ama onların içinden Cennet Ateşi Şehri ve Mekanik Prenses arasında kaldım. Eğer arasından bir tane seçmek zorundaysam, Mekanik Prenses derdim muhtemelen.

Elif: Sadece 4 kitabı bulunduğu için olsa gerek, kitaplarının hepsini okduğum tek yazar John Verdon. En sevdiğim kitabı Aklından Bir Sayı Tut. Polisiye sevenlerden, okumayan kaldıysa okumalı.


Buse: Okuma Köşem 


1- Daha önceden okumam dediğiniz bir türü size sevdiren bir kitap.

Zeynep: Eskiden bilim-kurgu okumam diyordum, Uyumsuz ile tüm o ön yargılarım gitti ve şuan özellikle distopik kitaplar favorilerimden oldu.

Elif: Daha önceleri asla fantastik türde kitap okuyacağımı düşünmezdim... Fısıltı'yı okuduktan sonra kesin konuşmamam gerektiğini anladım. Fantastik okumaya Fısıltı sayesinde başladım.

2- Başlarda çok sıkıldığın, sonrasında seni şaşırtacak derecede çok sevdiğin bir kitap.

Zeynep: Rainbow Rowell'ın Fangirl kitabı. İlk 70-80 sayfası baya sıkıcıydı. Ama kitabı bitirdiğimde favorilerimin arasına girmişti.

Elif: N.H. Kleinbaum - Ölü Ozanlar Derneği. Bu kitaba başlamakta çok zorlandım ama biraz okuduktan sonra çok sevdim. Zaten kısa bir kitaptı hemen bitti.

3- Tümünü arka arkaya ya da fazla ara vermeden okuduğun bir seri.

Zeynep: Ölümcül Oyuncaklar Serisi. Ben seriye başladığımda daha son kitabı henüz çıkmamış olduğu için, ilk 5 kitabını arka arkaya hiç ara vermeden okumuştum.

Elif: Hush Hush serisi. 2 sene önce yakın bir aradaşımın önerisiyle almıştım. İyi ki de almışım merakım seriyi 2 haftadan kısa bir sürede bitirmemi sağladı.


Pınar: Kitap İklimi 


1- Film ya da dizi uyarlamasını çok beğendiğin bir kitap öner.

Zeynep: Uyumsuz.

Elif: Aynı Yıldızın Altında. Kitap ile film hemen hemen birebirdi, diyaloglar çoğunlukla aynı aktarılmıştı ve sahneler tam olarak kafamda canlandırdığım gibiydi. Oyunculara ise diyecek söz bulamıyorum!

2- Önyargı ile başladığın ama kalemini sevdiğin bir kitap/yazar öner.

Zeynep: Aynı Yıldızın Altında. Bu kitaba çok abartıldığı için biraz beğenmeyeceğimi düşünerek başlamıştım. Ama sonra John Green sevdiğim yazarlardan biri oldu.

Elif: George Orwell - Hayvan Çiftliği. Kitabı okumuş olan arkadaşlarıma sorduğumda okurken sıkıldıklarını ve beğenmediklerini söylemişlerdi. Ben de bu yüzden kitaba başlarken önyargılıydım ama kitabı sıkılmadan okumuştum ve gerçekten sevmiştim.

3- Öneri üzerine okuduğun ve beğendiğin bir kitap öner.

Zeynep: Senden Önce Ben. Elif'in önerisi üzerine okumuştum ve çok ama çok sevdim. Hala kitap üzerine biraz düşünsem duygulanırım.

Elif: Veronica Roth - Uyumsuz. Zeynep'in bu kitabı çok sevdiğini biliyordum ve bana da önermişti. Okumasaydım çok şey kaçırmış olurdum diye düşünüyorum.


Kristal Kitap 


1- Defalarca okuduğun kitaplardan birini öner.

Zeynep: Destroy Me sanırım. Normalde ikinciye ya da üçüncüye okuduğum çok az kitap vardır. Destroy Me'yi de kısacık olduğu için iki-üç kere okumuştum. Hala en sevdiğim yerleri ara sıra okurum. *-*

Elif: Bir okuduğum kitabı bir daha okumam diye bir şey hiçbir zaman demedim ama şimdi farkediyorum da defalarca okuduğum sadece bir seri var o da Açlık Oyunları... Okuduğum ilk distopya türünde kitap olduğu için sanırım yeri bende fazlasıyla ayrıdır. Artık okumayan kaldıysa Açlık Oyunları diyorum.

2- Okumaktan asla bıkmayacağını düşündüğün bir yazarın bir kitabını öner.

Zeynep: Cassandra Clare okumaktan hiç bıkmam. Eğer onun bir kitabını önermem gerekirse, Mekanik Melek derdim. :')

Elif: Baya bir düşündüm bu soru için... Çok emin olamamakla birlikte Harlan Coben diyeceğim sanırım. Birçok kitabını okuduğum ve okurken hiç sıkılmadığım yazarlardan biri. Orman sevdiğim bir kitabıydı

3- Hayalet temalı bir kitap öner.

Zeynep: Çok üzgünüm, ama okuduğum kitapların arasında hayalet temalı olan hiç yok. Varsa bile, aklıma gelmeyecek kadar kötü bir kitap olsa gerek.

Elif: Hayalet temalı okuduğum tek kitap olduğu için "Hangisini yazsam acaba?" diye kara kara düşünmeme gerek kalmıyor tabi. Neil Gaiman - Mezarlık Kitabı, aldıktan sonra uzun bir süre beklemişti kitaplığımda... Okuduktan sonra daha önce neden okumadın acaba diye düşünmüştüm. Okumalısınız.


Vampirella'nın Güncesi


1- Amatör yazarların ya da yazmaya başlamak isteyenlerin okuması için bir kitap öner ama yazarı yerli olsun.

Zeynep: Aklıma ilk gelen kitap İpek Ongun'un Bir Genç Kızın Gizli Defteri. Fazla Türk yazar okumamama rağmen, bana hediye gelen bu kitabı okumuştum ve sevmiştim.

Elif: Reşat Nuri Güntekin - Çalıkuşu. Bu kitabı o kadar severek okumuştum ki... Çoğu kişi için ilham kaynağı olabilecek bir kitap bence. Ya da belki ben bu kadar sevdiğim için abartıyorum bilemiyorum.

2-Sürekli aynı şeyleri okumaktan sıkılanlar için hayatında okuduğun en ilginç kitaplardan birini öner.

Zeynep: Okuduğum kitapların genelde pek "ilginç" tanımına uyduğunu sanmıyorum, ama en ilginçlerinden birisi, bana kalırsa Bir Sır Saklı İçimde'ydi. Sıra dışı bir konusu vardı. 

Elif: John Farndon - Sakın Açma. Daha çok ansiklopedi tarzındaydı ama ansiklopedi dediysem de aklınıza öyle siyah düz kapaklı bir şey gelmesin. Popüler bilim kategorisinde adı geçen kitaplardan biriydi. İsmiyle bile ilgi çekmeyi başarıyor bence.

3- Şiir sevenlere bir şiir kitabı öner.

Zeynep: Maalesef, hayatımda hiç şiir kitabı okumadım..

Elif: Nazım Hikmet - Ne Güzel Şey Hatırlamak Seni. Şiir severler zaten bilir bir şiir kitabı okunduktan sonra kenara bırakılmaz hadi bu bitti diye... İşte o kitaplardan biri. Nazım Hikmet çok sevdiğim bir şairdir. Okumayanlar mutlaka okumalı.

Etkinliğe Katılanlar:


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder