12 Ağustos 2014 Salı

Kitap Yorumu: Elit (The Selection #2) - Kiera Cass

KİTAP KÜNYESİ:
Orjinal Adı: The Elite
Seri: The Selection (#2)
Yazar: Kiera Cass
Sayfa Sayısı: 288
Yayınevi: DEX
Goodreads Puanı: 3.99
Piyasa Fiyatı: 21,00 TL

ARKA KAPAK

Sarayda 6 kız... Savaş kızışıyor.

"Babamdan gelen mektubu ellerimde tuttum.

Aspen'in prenses olamayacağımdan emin oluşu aklıma geldi.
Halk oylamasında en sonuncu olduğumu hatırladım.
Maxon'ın haftanın ilk günlerinde verdiği şifreli sözü düşündüm...
Gözlerimi yumdum ve kendimi yokladım.
Bunu gerçekten yapabilir miydim?
Illéa'nın yeni prensesi olabilir miydim?"

Saraya 35 kız girmişti, şimdi 6 kız var.

Ve artık Elitler Prens Maxon'ın aşkını kazanmaya çok daha kararlı.
Zaman America'nın aleyhine işliyor. Biran önce karar vermeli.
Çocukluğundan beri birlikte gelecek hayalleri kurduğu Muhafız Aspen mi?
Yoksa nefes kesici romantizmiyle başını döndüren Prens Maxon mı?
Kimi seçerse seçsin, aklı diğerinde kalacak.
Ve Asi Kuzeyliler bu peri masalının mutlu sona
ulaşmaması için ellerinden geleni yapacak.


Bu yazın başında Beni Seç'i okumuştum (yorumu için buraya tıklayınız) ve çok hoşuma gitmişti. Bir kaç gün öncesinde de, serinin ikinci kitabı Elit'i okudum. Kitap beni hayal kırıklığına uğratmadı, serinin ilk kitabı gibi sevdim. Hatta, serinin ilk kitabından bir tık daha iyi olduğunu bile söyleyebilirim. Bu kitapta ilkinde olduğundan daha fazla aksiyon vardı.

Serinin ilk kitabını okumayanlar için buradan sonrası spoiler içerebilir!
Beni Seç'in sonunda Maxon 35 kızın büyük bir kısmını eleyip geriye 6 kız bırakmıştı. America Maxon'ın gözdesiydi ama sırf Aspen ve Maxon'a olan duygularından emin olamadığı için Maxon onu belli bir süre vermişti. Elit, Beni Seç'in bıraktığı yerden devam ediyor. 

America Maxon'ın yanındayken kendini çok mutlu hissediyor, hatta onu sevdiğini bile hissediyor; ama diğer taraftan ilk aşkı Aspen'e olan duyguları da halen onu terk etmiş değil. Fakat Maxon'ın babası Kral ve halk, kısa aralıklarla Maxon'dan birilerini daha elemesini bekliyor, bu da Maxon'ın America'ya verdiği sürenin yavaş yavaş kısalması anlamına geliyor. Onu geri kazanmakta kararlı olan Aspen mi, yoksa America'yı bırakmamakta kararlı olan Maxon mı? 

Öte yandan, şimdi America'nın rakibi olan kız sayısı 5'e düştü. Ama bu saraydaki komploların azaldığı anlamına gelmiyor; tüm kızlar kendi stratejilerine son hız devam ediyorlar. Kızlar demişken, ilk kitapta America'nın en yakın arkadaşı Marlee vardı ya? O kıza dikkat edin derim, öyle göründüğü kadar masum değil; bu kitapta önemli bir şeylerin  kilit noktası oluyor. 

Kitabın başında America & Maxon arası iyiyken, daha sonra America'nın Maxon'a olan güvenini zedeleyen bir olay yaşanıyor ve buna bağlı olarak, kitabın sonuna kadar aralarında kara kediler dolaşıyor. America hemen Aspen ile canım cicim oluyor, bu sırada Maxon da boş durmuyor, diğer kızlara yanaşıyor. Kitapta sinir olduğum tek nokta buydu. Ben America ve Maxon'ı desteklememe rağmen, durup bir düşündüm.(Tabii ki hala Team Maxon'ım, orası ayrı :D ) Çünkü iki karakterde kendilerine resmen "yedek" yapıyorlardı. 

Elit'te Illéa'nın tarihine ve kuruluşuna dair önemli şeyler öğreniyoruz. Ve asiler ilk kitapta olduğundan daha ön plandalar. Daha sonra, Kral ve Kraliçe Beni Seç'de daha çok sahne arkasında kalsalar da, Elit'te onları biraz daha tanıma fırsatı yakalıyoruz. Kraliçe'ye ısındığımı söyleyebilirim ama Kral için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. 

Kiera Cass'in kalemini çok seviyorum; bu kitap da ilki kadar sürükleyiciydi. Hatta daha da sürükleyiciydi; kendimi o kadar çok kitaba vermişim ki, sevdiğim alıntıları, bir tanesi hariç, işaretlemeyi unutmuşum. :( 

Yalnızca sonu hakkındaki düşüncelerim biraz karışık. Şöyle ki, sonunu aslında sevdim, ama sevmedim. :D Evet, aynen öyle. Sevdim; çünkü America artık tam istediğim hali aldı. Sevmedim; çünkü Maxon saçmaladı. Maxon'ı aslında seviyorum, ama America bile artık duygularında bir karar kılmışken, sen neden hala ikili oynuyorsun, sevgili Maxon'cım?

Sonuç olarak, kitap beklentilerimi karşıladı. Karakterler beni ara sıra sinir etseler de, yine de sevimliydiler. Sonsuza Dek'i okumayı dört gözle bekliyorum! *-*

ALINTILAR

May, "Aşık olmak nasıl bir şey?" diye sordu.Bir yanım acıdı. Bunu bana neden hiç sormamıştı ki? Daha sonra fark ettim ki May'in bildiği kadarıyla ben hiç aşık olmamıştım. Lucy buruk bir şekilde gülümsedi. Kısaca, "Bu senin başına gelebilecek en muhteşem ve en berbat şeydir," dedi. "Harika olduğunu bilirsin ve sonsuza kadar sürmesini istersin ve ona sahip olduğun her an, kaybetme korkusunu da beraberinde yaşarsın."Usulca iç çektim. Kesinlikle haklıydı.Aşk, korkunun en güzel haliydi.
4 PUAN: Güzeldi, okumanı öneririm.
 Kitap 5'lik değildi, ama bir ara 4,5 vermeyi düşündüm fakat sonra tam 4'lük bir kitap olduğunda karar kıldım. Aralarda eksikleri olsa da, güzel kitap, güzel seri. :')

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder