22 Haziran 2014 Pazar

Kitap Yorumu: Bir Sır Saklı İçimde - Julie Berry


Kitap Künyesi:
Kitabın Adı: Bir Sır Saklı İçimde
Özgün Adı: All The Truth That's In Me
Yazarın Adı: Julie Berry
Sayfa Sayısı: 260
Yayınevi: DEX
Goodreads Puanı: 3.99
Liste Fiyatı: 19,00 TL
ARKA KAPAK
Kimse ismimle çağırmaz beni.
Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.

Judith, benim adım Judith.

Judith dört yıl önce en yakın arkadaşı ile birlikte kaybolmuştu.

İki sene sonra geri döndüğünde, konuşamıyordu.

Judith artık lanetli. Ne komşularına, ne ailesine, ne de aşkına

derdini anlatabiliyor. Herkes onu yok sayıyor. Ama canını en çok aşk acısı yakıyor.


Şiirsel bir anlatım. Trajik bir gerilim.

Şok edici bir gizem. 

"Kadın sesinin değeri ve susturulduğunda neler

kaybedileceğine dair güçlü mesajlar içeren farklı bir roman

yaratmak için, edebiyatın geleneksel tarzlarını etkili bir

şekilde birleştiriyor."

-New York Times-

Bu kitabı almamda kapağı ve hakkında okuduğum birkaç yorum etkili olmuştu ama bu kadar güzel olacağını, beni etkileyeceğini tahmin etmemiştim. Bir de, historical fiction türünde bir kitap olduğunu da bilmiyordum, kitaba başlamadan önce Goodreads sayfasına göz atarken öğrendim ve çok da favorim olan bir tür olmadığı için beklentilerim çok yüksek değildi. Ama iyi oldu, çünkü bu türde kitaplara da ısınmak istiyordum biraz. Ve Bir Sır Saklı İçimde bu görevi başarıyla yerine getirdi.

Kitabımız dört sene önce bir arkadaşıyla kaçırılan, ama iki sene sonra tek başına ve dili kesilmiş bir şekilde köyüne geri dönen Judith'in hikayesini, yine onun ağzından anlatıyor. Annesi Judith'in bu halinden utandığı için ona konuşmayı yasaklıyor, kardeşi onu sürekli aşağılıyor, ve tüm köy halkı ona yarım akıllı muamelesi yapıyor. Bunların hiçbiri Judith'in umurunda değil, onun asıl canını yakan kendini bildi bileli aşık olduğu Lucas'ın başka bir kızla nişanlanmış olması. Judith Lucas'ı öyle çok seviyor ki, onun hayatını kurtarmak için gerekirse, yıllar önce onu kaçıran adamdan yardım dahi isteyebilir. Kızdaki cesarete ve aşkının gücüne bakar mısınız?! Hayranlık uyandırdı bende. 

Kitabın ilk 20 sayfasında ne oluyor, kim kiminle nişanlı, kim kimi seviyor, anlamakta biraz güçlük çektim ama sonradan her şey daha anlaşılır bir hal aldı. Böyle söylediğime bakmayın, çünkü yazarın mükemmel, şiirsel bir kalemi var! Judith'in duygularını o kadar güzel ifade etmiş ki! Bayılıyorum böyle şiirsel bir kalemle yazılmış kitaplara. 

Kitapla ilgili en güzel kısım, yazarın kaleminin yanı sıra, kesinlikle Judith'in karakteriydi. Ona yapılan haksızlıklara karşı yılmak bilmiyor, ve tüm o insanlara karşı, özellikle öyle bir anne ve kardeşe, kin beslemiyor. Ve tüm o seneler içinde, Lucas'ın onu hiç fark etmemesine rağmen, ona olan aşkı hiç azalmamış ya! İşin garip yanı, ben böyle Lucas gibi gözünün önündekini fark etmeyen karakterlere gıcık olurum, ona da başlarda çok gıcık oldum, ama Judith öyle anlatıyor ki sonra kıyamadım affettim ben de.

Kitap boyunca size eşlik eden bir diğer şey ise, Judith ile kaçırılan diğer kıza ne oldu? sorusunun cevabı. Bunu aslında Judith dahi tam olarak bilmiyor. Neyse ki, kitabın sonunda öğreniyoruz bu sorunun cevabını. Açıkçası, ben bu gizemin nereye varacağını görememiştim, ama bu muhtemelen Judith'e fazla odaklandığım içindi.

ALINTILAR

Bu akşam ay çıktı, onu görünce ben de dışarıya çıktım, ağaçların tepelerine yükselişini seyredeceğim.Hatırlıyorum. Gecelerce onun sessizliğinde huzur bulacaktım. Gittiğinde geceler nasıl kararırdı. Ama geri gelirdi mutlaka.O adamla birlikte geçen yıllarda tek dostumdu ay.Hala tek tesellim ay benim. 

Mucizelere inanmam, ancak eğer gerek duyarsa, bir kız kendi mucizesini yaratabilir. 

Her şeyi bırakma fikri tuhaf bir rahatlık veriyor. Onca ıstıraptan sonra ipleri bırakınca insanın her yeri uyuşuyor, uyuşukluktan sonra berraklığa ulaşıyorsun. Senden bağımsız olarak bambaşka bakış açısıyla dünyayı ve ondaki yerimi ilk kez görür gibiyim. Öyle çok büyük ya da hayranlık uyandıracak bir şey olmasa da senin için kurduğum hayallerin tersine gerçek ve somut.Başaracağım bunu. Sana karşı zafer kazanacağım. 

Unutma, diye uyarıyorum kendimi. Benim gücüm sessizlik.

5 PUAN: Harikaydı! Okumazsan çok şey kaybedersin. 
 Çok çok severek okudum ve 5 puanı da sonuna kadar hak etti. Daha ne diyebilirim ki? Çok güzel kitap işte. Okuyun. :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder