28 Ağustos 2014 Perşembe

Mim #3 : Zıt Kitaplar


Merhabaa! :)
Okur-Yazar beni Zıt Kitaplar tag'ında mimlemiş, buradan bir kez daha ona teşekkür ediyorum.:') Aslında beni iki gün önce mimlemiş, ama soruları yanıtlamaya anca vakit bulabildim.İki gündür Abbi Glines'in Fallen Too Far kitabına takılıp kaldım, soluksuz okudum. Neyse ki, artık kitap bitti ve ben de gerçekliğe döndüm. :D Ne diyorduk? Zıt kitaplar. Bu etkinlikte, kitaplığımızdaki birçok açıdan zıt kitapları ele alıyoruz. Hadi şimdi sorulara geçelim...


1- Alım Zamanına Göre Zıt Kitaplar: 

En eski kitabım, Pollyanna, bana 2005 yılında sınıf öğretmenim tarafından verilmişti. Kitap baya eskidi artık, ama bendeki manevi yeri çok büyüktür. ^_^

En yeni kitabım ise, Breathe serisinin ilk kitabı Tut Elimi. Bu kitabı çok merak ediyordum, ve elimdekileri azaltmak için kısa bir süre alışveriş yapmayacaktım ama Cennet Ateşi Şehri'ni alırken, kendimi sepete bu kitabı da koymaktan alıkoyamadım maalesef.



2- Fiyatına Göre Zıt Kitaplar:


Kitaplığımın en pahalı kitabı Cennet Ateşi Şehri. Kitabı çok sevdim, o yönden verdiğim paraya değerdi. Ama gelin görün ki, çeviri açısından aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Kitaplığımın en ucuz kitabı ise geçenlerde D&R indirimden 5 TL'ye aldığım Pür. Aslında, fuardan aldığım birkaç tane 4 TL'lik kitaplar vardı, ama hangileriydi emin değilim, o yüzden Pür'ü yazdım.



3- Anlatıcısına Göre Zıt Kitaplar:


Bu kategori için John Green'in iki farklı kitabını seçtim.

İlki Kağıttan Kentler, kitabın başrol karakteri Quentin tarafından anlatılıyor.

 İkincisi ise, Aynı Yıldızın Altında, çoğunuzun bildiği üzere Hazel Grace tarafından anlatılıyor.






4- Kapağına Göre Zıt Kitaplar:

Bu kategorideki iki kitabım da Dex'ten. Bana Dokunma çok sevdiğim bir kitap olmasına rağmen, kapağı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Nefret ettim bu kapaktan. Halbuki daha sonra yenilenen kapağı ne kadar da güzel!(Görmek isterseniz, tık-tık.)

En güzel kapağı seçerken ise baya zorlandım, ama sonunda Ruhsuz'da karar kıldım. Çok seviyorum bu kapaktaki renkleri.





5-Uyruğuna Göre Zıt Kitaplar:

Bir yabancı, bir de Türk yazarın kitabını seçtiğimiz bu kategoride, Türk yazar için Peyami Safa'nın Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nu seçiyorum. Fazla Türk yazar okuduğum söylenemez, ama Peyami Safa'nın bu kitabını çok severek okumuştum.

Yabancı yazarın kitabı için ise, Julie Berry'den Bir Sır Saklı İçimde'yi seçtim. Kendine özgü anlatımıyla ve karakteriyle, harika bir kitaptı.





6-Kalınlığına Göre Zıt Kitaplar:

Kitaplığımın en ince kitabı 127 sayfayla Tolstoy'un İnsan Ne İle Yaşar kitabı.

En kalını ise yaklaşık 800 sayfayla Cennet Ateşi Şehri.








7- Hikayesine Göre Zıt Kitaplar:

Bu kategoride hikayesi gerçek olan ve kurgu olan birer kitap seçmemiz gerekiyor. Ama ben biyografi/otobiyografi tarzında kitap okumam. Bu türe en yakın okuduğum kitap, İskender Pala'nın Yunus Emre'yi anlattığı kitabı Od'du. Umarım kategoriye uyuyordur.

Kurgu kitap olarak da, Debbie Macomber'ın en sevdiğim kitabı Bahçemde Yeşeren Umutlar'ı seçiyorum.



8- Türüne Göre Zıt Kitaplar:

Bir kategoride bir romantik ve bir fantastik kitap seçeceğiz.

Romantik kategoride Colleen Hoover'ın Umutsuz adlı kitabını seçiyorum. Okuyun bu kitabı. Mükemmel anlatımı, zeki kurgusu ve kitabın sizi hem ağlatıp hem de güldürme yeteneğine sahip olması bir yana, sadece Holder için bile okunabilir.

Fantastik kategoride ise, daha birkaç gün önce okuduğum kitap Fısıltı'yı seçiyorum. Bu kitabı da okuyun. *-*


9- Moduna Göre Zıt Kitaplar:

Okurken sizi mutlu eden ve üzen kitaplar.

Okurken beni en çok üzen kitap Senden Önce Ben'di. Yazarın diğer kitaplarını okumaya korkar oldum, onlar da beni çok üzerse diye.

Okurken mutlu olduğun, yüzümden gülümsemenin eksik olmadığı kitap ise Stephanie Perkins'in Paris'te Aşk kitabı. Yazar o kadar tatlı bir aşk hikayesi anlatmış ki, diğer kitaplarını da okumayı istememe sebep oldu. 




Şimdi, mimlediğim kişilere gelirsek: Romantik Optik ve Kitapların Senfonisi . Kolay gelsin, kızlar! :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder