25 Ağustos 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu: Fısıltı (Hush, Hush #1) - Becca Fitzpatrick

KİTAP KÜNYESİ:
Orjinal Adı: Hush, Hush
Seri: Hush, Hush (#1)
Yazar: Becca Fitzpatrick
Sayfa Sayısı: 414
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Goodreads Puanı: 4.01
Piyasa Fiyatı: 28,00 TL

ARKA KAPAK


Kovulmuş bir meleğe âşık olmak...

"Bütün sınıf arkadaşlarımın isimlerini biliyordum... Biri hariç. Yeni öğrenci... Arkamdaki sırada, serinkanlı siyah gözleri karşıya sabitlenmiş bir hâlde kaykılmış oturuyordu...

Siyah gözleri beni âdeta delip geçiyordu. Dudaklarının kenarları yukarı doğru kıvrıldı. Kalbim bir an tekler gibi oldu ve o bir anlık duraksamada, kasvetli bir karanlık duygusunun bir gölge gibi üzerime örtüldüğünü hissettim. Bu duygunun kaybolması sadece bir an sürdü, ama ben hâlâ ona bakıyordum. Gülümsemesi dostça değildi, bela kelimesini heceleyen bir gülümsemeydi. Ve vaat doluydu."





Elif'le uzun zamandır çok istediğimiz bir şeyi sonunda yaptık! Birbirimize en sevdiğimiz kitaplardan birini yollamak. O bana Fısıltı'yı yolladı, ben ona Bana Dokunma'yı yolladım. Açıkçası, en yakın arkadaşımın okuduğu sayfaların üzerinden okumak, çok farklı ve güzel bir deneyimdi. Bundan sonra bunu bir alışkanlık haline getirmek istiyoruz. :)

Şimdi, kitaba gelirsek... Elif, Büşra (Kitapların Senfonisi) ve Beyza (Romantik Optik)'nın ortak önerileri olduğu için kitabı beğeneceğimi biliyordum ve beklediğimden biraz daha fazla beğendim. Bunun içinde Patch gibi harika bir karakteri barındırması, sizi son ana kadar merakta bırakacak gizem ve yazarın sürükleyici anlatımı gibi pek çok çeşitli sebepleri var. 

Kitabımız Nora'nın biyoloji dersinde sınıfta tanımadığı tek kişi olan Patch ile eşleşmesi ile başlıyor. Ödevleri gereği sıra arkadaşlarını tanıyıp, onların kişisel özelliklerini anlatan bir yazı yazmaları lazım. Garip bir şekilde bakışlarıyla bile Nora'yı korkutabilen Patch, Nora'nın birçok kişisel özelliğini bilirken, Nora'ya kendisiyle ilgili hiçbir ipucu vermemekte kararlı. Buna rağmen, Nora'nın peşini bırakmamakta da kararlı.

Patch ile tanıştığı günden sonra, Nora kimseye açıklayamadığı olaylar yaşamaya başlıyor. Arabasına çarpan ve hatta sürücü kapısını yumruğuyla yamultan maskeli adam, odasına girip tüm odasını didik didik eden başka bir adam... Bunları kimseye açıklayamıyor, çünkü izleri gördükten birkaç dakika sonra yok oluyorlar; arabasının kapısını arkadaşına gösterdiğinde aslında sapasağlam çıkıyor, evine polisleri çağırdığında odasına kimse girmemiş gibi toplu oluyor. Hisleri tüm bunların Patch ile bir bağlantısı olduğunu söylüyor. Acaba gerçekten öyle mi?

Kitabın konusundan daha fazla bahsetmek istemiyorum, spoiler verebilirim. Çünkü kitap yukarıda örnek verdiğim gibi birçok gizemle dolu. Nora, en yakın arkadaşı Vee ile başına gelen bu gizemli olayları çözmeye kararlı. Sonunda çözmesine çözüyor, ama öğrendikleri onu daha da büyük bir çıkmaza sokuyor.

Patch, benim için kitaba damgasını vuran karakterdi. Önceden de onun adını çok duymuştum, ama bu kadar mükemmel bir karakter olacağını beklememiştim. *-* Zaten kötü çocuklara zaafım var, hal böyle olunca Patch'e karşı koymam mümkün değildi. :D Onun dışında, Nora'ya bazı yerlerde azıcık sinir olsam da, genel olarak sevdim. Arkadaşı Vee ile diyalogları çok komikti. Daha doğrusu, içinde Vee'nin olduğu her sahne çok komikti. Vee, Nora'nın tam tersine aşırı derecede uçuk kaçık bir karaktere sahip. 

Son olarak, Elif'ten bir an önce serinin diğer kitaplarını da istiyorum! Çünkü Patch, Patch ve Patch. 

ALINTILAR

"En büyük hayalin?" Bu soruyla gurur duyuyordum, çünkü onu ezeceğinden emindim. Önceden düşünmeyi gerektirecek bir soruydu. 
"Seni öpmek." 

"Ayrıca çok hoş kokuyorsun," dedi Patch."Adına duş deniyor," dedim dümdüz karşıya bakarak. Cevap vermediğini fark edince yana döndüm. "Sabun. Şampuan. Sıcak su." 
"Çıplak. Nasıl olduğunu bilirim." 

"Gitmelisin" dedim nefes nefese. "Kesinlikle gitmelisin." 
"Şuraya mı gideyim?" Dudakları omzumdaydı. "Yoksa şuraya mı?" Boynumdan yukarı tırmandı. 

"Senin için her şey bir şakadan ibaret, değil mi?" 
Dilini bir kez daha dudağına bastırdı. "Her şey değil." 
"Mesela?" 
"Sen." 

"Düşmüş bir melektim. Ve her şeyden öylece vazgeçtiğimi fark ettim. Bunca zamandır kendimden bu yüzden nefret ediyorum. Bir hiç uğruna pes ettiğim için." Gözleri gözlerime öylesine sabitlenmişti ki kendimi tamamen şeffaflaşmışım gibi hissettim."Ama kovulmasaydım, seninle karşılaşamazdım."

4,5 PUAN: Güzeldi, okumanı öneririm. // Harikaydı! Okumazsan çok şey kaybedersin.
 Ufacık bir kaç eksik olsa da, kitap mükemmele çok yakındı. Eğer fantastik ve düşmüş melek temalı kitaplar seviyorsanız, okumanız gereken kitaplardan. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder