31 Mayıs 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu: Beni Bırakma (Shatter Me #2) - Tahereh Mafi

Kitap Künyesi:
Kitabın Adı: Beni Bırakma
Özgün Adı: Unravel Me
Yazarın Adı: Tahereh Mafi
Serinin Adı: Shatter Me 
Sayfa Sayısı: 424
Yayınevi: DEX
Goodreads Puanı: 4.34
Liste Fiyatı: 22,00 TL


ARKA KAPAK
Tik tak tik tak
Savaş.
Başlamak.
Üzere.

Juliette, sonunda Omega Noktası'na ulaştı. Onu seven ve özel yetenekleri olan insanların yasadığı, yeraltı direnişinin merkezine.

Yeniden Kuruluş'tan ve silah olarak kullanılmanın verdiği acıdan kaçmayı başarmıştı. Artık Adam'ı sevmekte özgürdü. Ama ölümcül dokunuştan asla kurtulamayacaktı; düşündüğünden de çok onu isteyen Warner'dan da.

Bana Dokunma ile başlayan nefes kesici serinin bu bölümünde, Juliette yaşamını değiştirecek kararı vermek zorunda. Asıl istediği ile olması gereken arasında bir seçim yapmalı ve sonucun tüm yaşamını değiştireceğini unutmamalı.

Kalbi ve Adam'ın yaşamı arasında korkunç bir seçim Juliette'i bekliyor.


Size güzel bir haberim var! Ben ölmedim, yaşıyorum! Evet, inanması güç ama gerçekten ölmedim. Sadece iki hafta süren ağır bir sınav döneminden geçtim, hepsi bu. Ve bu dönemde blog'u ihmal ettiğimi bilerek sizin affınıza sığınıyorum. Kendimi affettirmek için hemen bir kitap yorumu ile geldim. Ayrıca, sınavlarım bittiğine göre önümüzde blog'u daha aktif tutabileceğim, dört gözle beklediğim bir yaz tatili var! *-*

Özrümü dilediğime göre, artık kitapla ilgili konuşmaya başlayabilirim. Çünkü söyleyecek çok şeyim var. Serinin ilk kitabı Bana Dokunma yorumumda (yoruma ulaşmak için tık-tık) karakterleri, kurguyu ve özellikle yazarın kalemini çok sevdiğimi belirtmiştim. Bu kitapta da fazla bir şey değişmedi; bir ara kitabın içine girip Juliette'e tokat atma isteğim dışında. Evet, yaşadıkları kolay değil, ilk kitaptaki davranışları falan da gözüme çok batmamıştı, ama bu kitapta karamsarlığın dibine vurdu. Kendine acımaktan etrafında olan biteni unuttu adeta.

Neyse, birz da kitapta olanlardan bahsetmek gerekirse; Bana Dokunma'nın sonunda Adam ve Juliette sonunda, Juliette gibi farklı yetenekleri olan insanların kurduğu Omega Noktası'na ulaşmışlardı ve her şey yoluna girmişti Juliette için. Ama bunun üzerinden iki hafta geçtikten sonra Juliette aslında her şeyin o kadar da yolunda olmadığını fark ediyor. Omega Noktası'nda üzerine düşen görevleri yerine getiremiyor, yeteneklerini eğitme konusunda hiçbir yol katedemiyor ve insanlara uyum sağlayamıyor; oda arkadaşlarıyla bile neredeyse hiç konuşmuyor, ve bu da olayları onun için hiç kolaylaştırmıyor.

Juliette Omega Noktası'nda tüm bu problemlerle meşgul olurken, Warner da bir taraftan onu arama çalışmalarına son hız devam ediyor. Bir de kitaba Warner'ın babası, Yeniden Kuruluş'un başkanı Anderson dahil oluyor. Bu adam tam bir kaşık suda boğulmalık. İki kitap arasındaki, Warner'ın bakış açısından anlatılan novella Destroy Me'yi okuduğumda daha ondan nefret etmiştim, Warner'a karşı olan davranışları yüzünden.

Adam ve Juliette cephesine geri dönecek olursak, ilk kitapta birbirlerinden ayrılamayan bu çiftin arasına kara kedi giriyor bu kitapta. Yani aslında birbirlerinden tam olarak ayrılmış değiller, ama kitapta öğreneceğiniz "bir şey" yüzünden birbirlerinden ayrı kalmak zorunda kalacaklar. Ve buna karşılık, Juliette Warner'ı biraz daha yakından tanıma fırsatı elde ediyor. Onun hakkında her şeyin ilk kitapta sandığı kadar siyah beyaz olmadığını görüyor. Hatta bazı konularda ona hak vermeye başlıyor. Yani tamamen kendisiyle çelişkiye düşüyor. 

Kitap boyunca yazarın beni ters köşe ettiği, ağzımın bir kaç saniye için açık kaldığı bir kaç sahne vardı, özellikle kitabın sonuna doğru bir tane vardı ki, gerçekten hiç beklemiyordum. Ama bu olay iyi ki oldu, çünkü bu olaydan sonra Juliette'in şu korkak,kendine güvenmeyen tavırlarından sıyrılacağını düşünüyorum. Üçüncü kitapta biraz daha dişli bir Juliette görmek istiyorum, çünkü gerçekten karamsarlıklarından sıkıldım.

Kitapla ilgili en güzel şeylerden biri de, Warner ile ilgili biraz daha fazla şey öğrenmemizdi (dövmeleri, dövmeleri, dövmeleri!!!) . Destroy Me'yi okuyup kişiliği hakkında bir çok şey öğrenmeme rağmen bu yeterli gelmiyor, hakkında her şeyi öğrenmek istiyorum. :D 

Serinin üçüncü kitabı Ignite Me, maalesef hala ülkemizde çıkmamış. Ama bu kitap öyle bir yerde bitti ki, ben çevirisini bekleyemeden İngilizce'sinden okuyacağım okullar kapanır kapanmaz, belki daha önce bile okuyabilirim. *-*

ALINTILAR

Biz yola devam etmesek de zaman işleyişini sürdürür.

Sırf biri bunu yapmam gerektiğini söyledi diye dünyanın yaşam gücünü çekip geride bir ceset bırakmak. Sırf biri parmağıyla işaret edip "Bak şunlar, şu ileridekiler kötü adamlar," dedi diye. Öldür diyorlar. Öldür çünkü bize güveniyorsun. Öldür çünkü doğru taraf için savaşıyorsun. Öldür çünkü onlar kötü, biz iyiyiz. Öldür çünkü sana öldürmeni söylüyoruz. Çünkü bazı insanlar öyle aptal ki iyiyle kötünün kalın, neon çizgilerle ayrıldığını sanıyorlar. Bu tür bir ayrım yapmanın ve ardından temiz bir vicdanla uykuya dalmanın kolay olduğunu sanıyorlar. Çünkü bunda herhangi bir sakınca görmüyorlar.

"Be-ben seninle konuşmak için geldim."
Soluk soluğa "Tanrım," diyor ve hızla benden uzağa kaçıyor. "Gurur duydum, aşkım ama en azından pantolonumu giyecek kadar zaman verebilirdin bana."

"Kitaplar," diyor, "kolayca yok edilir.Fakat sözcükler insanlar onları anımsadığı sürece yaşar."

"Her zaman insanları öldürmekten sakınabilirsin, Warner. Savaşa gitmeyerek onları öldürmekten kaçınabilirsin."
Fakat yüzünde göz kamaştırıcı bir gülümseme beliren Warner sözlerimi önemsemiyor. "İsmimi söylemen çok hoşuma gidiyor, aşkım," diyor. "Sebebini bilmesem de."
"Adın Warner değil," diye çıkışıyorum. "Adın Aaron."
Şimdi gülümsemesi iyice yavanlaşıyor. "Tanrım, bu çok hoş."
"Adın mı?"
"Sadece sen söylediğinde."
"Aaron mı? Warner mı?"
Gözleri kapanıyor. Başını geriye atıp duvara yaslıyor. Gamzeleri beliriyor.

"...Arkadaşın olmak istiyorum." Başını salladığını aramızdaki hafif hareketinden hissediyorum. "Ümitsizce aşık olduğun arkadaşın olmak istiyorum. Kollarına, yatağına, kafanın içine kısılmış gizli dünyana aldığın arkadaşın."

5 PUAN: Harikaydı! Okumazsan çok şey kaybedersin.
 Tahereh Mafi, ilk kitaptaki çizgisinden şaşmamış, hatta daha da güzel, daha da heyecanlı bir şekilde yazmış ikinci kitabı. 5 puanı sonuna kadar hak etti bu kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder