11 Ekim 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu: Çığlık (Hush, Hush #2) - Becca Fitzpatrick

KİTAP KÜNYESİ:
Orjinal Adı: Crescendo
Seri: Hush, Hush (#2)
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 408

ARKA KAPAK


OKURLARI TUTSAK EDEN BÜYÜK HEYECAN VE KEYİFLE OKUNAN FISILTI 2.KİTABI ÇIĞLIK'LA KALDIĞI YERDEN DEVAM EDİYOR…

Nora Grey'in hayatı mükemmellikten hâlâ çok uzaktadır. Hayatına kastedilmiş olması hoş bir deneyim olmasa da en azından bu durumun içinden bir koruyucu melek sahibi olarak çıkmıştır. Gizemli, çekici ve muhteşem bir koruyucu melek. Ama Nora'nın hayatındaki yerine rağmen, Patch'in hareketleri kesinlikle meleksi değildir. Hatta her zamankinden daha anlaşılmaz görünmektedir; tabii bu mümkünse.

Hayatındaki gerçeklerin ne olduğunu umutsuzca öğrenmek isteyen Nora, cevaplara ulaşabilmek için kendisini giderek tehlikeli hale gelen durumların içerisine sokar. Ama belki de bazı şeyler olduğu gibi bırakılmalıdır, zira gerçek, güven duyduğu her şeyi ve herkesi yok edebilir.

"Yılın en ateşli serisi."-SUGAR MAGAZINE

"Sürükleyici, heyecan verici bir kitap. Doğaüstü aşk hikâyelerinin hayranlarını kendine tutsak edecek."-PUBLISHERS WEEKLY


Yaklaşık bir buçuk ay önce Fısıltı'yı okuyup çok beğenmiştim (yorumu için tık-tık) ve üzerinden fazla geçirmeden Çığlık'ı da okudum, bunu daha da çok sevdim! Kitapta birkaç tane hoşlanmadığım yer olsa da, genel olarak bakılınca harika bir kitaptı. Özellikle de kurgusu!

Çığlık, tam da hayalini kurduğum gibi başlıyor; Patch ve Nora mutlu mesut beraberlerken, biz okurların yüzünde şapşal gülümsemeler oluşturan sahneler yaşarlarken. Ama bu bir kitap, yani problemler olması lazım. İşte Nora burada devreye giriyor ve Patch'ten ayrılıyor. Bunun için kendince haklı sebepleri var. Doğruyu söylemek gerekirse, kitabın ilk başlarında bu sebepler bana gerçekçi gelmedi ve bu yüzden Nora'ya çok sinir oldum. Ama sonradan hikâye ilerledikçe Nora'yı daha iyi anlamaya başladım.

Çünkü Patch bir gün Nora'yı öpüp onu çok sevdiğini söylerken, ertesi gün Marcie (Nora'nın ilkokuldan beri kanlı bıçaklı olduğu kız) ile flört ediyor; diğer bir tarafta Baş Melekler denilen melek takımı, Patch'in Nora ile olmasını istemediklerini açık bir şekilde belli ediyorlar. Daha sonra Nora'nın Patch ile birlikte olmaması için başka sebepler ekleniyor... korkunç sebepler...

Bu kitapta yeni ve önemli bir karakterle tanışıyoruz; Scott, Nora'nın yaşadığı bölgeye yeni taşınan çocukluk arkadaşı. Scott tehlikeli bir çocuk, Nora'nın yanında bulunmaması gerekecek kadar tehlikeli bir çocuk. İçkisi, kumarı, birçok tehlikeli sırları ve kışkırtıcı gülümsemesi olan tehlikeli çocuklardan. Biraz Scott Nora'yı kullanıyor, biraz Nora kafasındaki sorulara cevap bulmak için Scott'ı kullanıyor. Bir de Nora'nın çılgın arkadaşı Vee vardı ya? Şu benim sevdiğim kız? Bu kitapta Rixon'la  çıkmaya başlıyorlar ve Rixon bu kitapta Fısıltı'da olduğundan biraz daha ön planda.

Kitabın konusu hakkında sayfalarca konuşabilirim, ama daha fazla konuşursam spoiler vermemek hiç kolay olmayacak. Çünkü kitapta normal bir kitapta olduğundan çok daha fazla dönüm noktaları vardı. Size verebileceğim tek ipucu, kitaptaki hiçbir karaktere güvenmeyin, olurdu. Hiç bir karaktere kalbinizi fazla kaptırmayın, sonra sizi ve Nora'yı yüz üstü bırakabilirler. (Tecrübeyle sabittir.)

Fakat buna rağmen, Patch beni hayal kırıklığına uğratmadı, hatta bu kitapla ona olan aşkım da arttı. Kitapta beni tatmin etmeyen tek kısım, Patch'in ilk kitaba göre daha az yer almasıydı. Bilmiyorum, belki de sadece ben böyle hissediyorum. Ama gerçekten, sırf bir tanecik daha Patch sahnesi okumak için 50-60 sayfa okuduğum oldu. Patch hakkında daha fazla, çok daha fazla şey öğrenmek istiyorum. *-*

Becca kitap boyunca yazdığı şok edici dönüm noktaları yetmezmiş gibi, bir de öyle bir son yazmış ki, size çığlık attıracak cinsten! Aman diyeyim, sakın üçüncü kitabı kitaplığınıza koymadan ikinciye başlamayın. Neyse ki serinin diğer kitapları bende var ve elimdeki kitap bittiği gibi Sessizlik'e geçmek istiyorum. Çünkü Çığlık'ı bitirdiğimde sinirden ağlayacaktım neredeyse. Akıl sağlığımız için böyle sonlar yazmak yasaklanmalı!

ALINTILAR

Ben gerçekçiden ziyade romantik olmaya eğilimliydim ve kör talihi soğuk mantığa tercih ederdim. İşte bu yüzden bilimle aramız en başından beri açıktı.  

Bir saniye sonra Marcie yanımdaki adamı yerimden edip taburesine tünedi. Patch'in şapkasını çıkardı, saçlarını savurdu ve şapkayı yüzüne bastırıp kokusunu içine çekti. "İnanılmaz kokmuyor mu?""Hey, Nora," dedi Vee. "Patch'in daha geçen hafta biti yok muydu?" 

Seninle olmak hiçbir zaman yanlış gelmedi. Doğru yaptığım tek şey buydu. Sen doğru yaptığım tek şeydin. Baş melekler umurumda değil. Bana ne yapmamı istediğini söyle. Kelimeyi söyle. Sen ne istersen onu yapacağım. Hemen şimdi gidebiliriz.  

"Aç değilim, Vee.""Tabii ki açsın. Herkes acıkır. Bunca satıcı bu yüzden var ya zaten."

5 PUAN: Harikaydı! Okumazsan çok şey kaybedersin.
Kitabın yer yer belki 4'lük kısımları vardı, ama genel olarak bakılırsa 5'lik sınıfına uyuyordu. Hem ilk kitaba 4,5 puan vermişim ve Çığlık'ı kesinlikle Fısıltı'dan daha çok sevdim. O zaman 5 puanı hak ediyor demektir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder