17 Ekim 2014 Cuma

Mim #8 : Biraz Müzik Biraz Ben


Kitap Karavanı'nın bizi etiketlediği bir mimle daha karşınızdayız! Kendisine buradan kocaman öpücükler ve teşekkürler gönderiyoruz! *-* Bu seferki mimin konusu kitaplar değil; müzik. Ki bu çok güzel bir değişiklik olmuş. Kitaplar hakkında konuşmaktan bıkacağımızdan değil ama müzik kitaplardan sonra hakkında konuşmayı en sevdiğimiz konulardan biri olduğundan. Açıkçası bizim için, müzik de en az kitaplar kadar değerli. Müziksiz bir hayat mı? No, thanks.

1- Müzik denildiğinde aklınıza ilk gelen kelime nedir?

Zeynep: Hayal etmek. Müzik dinlerken şarkıların sözleriyle kafamda resimler çizerim genelde, daha sonra bu resimler benim hayallerime dönüşür. Zaten müzik dinlerken tamamen kendi hayallerimi keşfedebildiğim için müzik dinlemeyi bu kadar çok seviyorum.
Elif: Hayaller... Müzik dinlerken hayal kurmayı çok seviyorum. Kısa bir süreliğine de olsa günlük stresimden uzaklaştırıyor beni.

2- Hiç müzikten bıktığınız oldu mu? Veya dinlemeye ara verdiğiniz?

Zeynep: Hayır, hiç olmadı. Yani bazen günün yoğunluğuyla unuttuğum oluyor ama fark ettiğim an kendimi kulaklıklarıma sarılırken buluyorum. 
Elif: Hayırr! Sadece çok sevdiğim için sürekli başa sarıp, bir süre sonra da o şarkıdan sıkıldığım olmuştur. O problemi de şarkı değiştirerek çözebiliyorum. ^_^

3- Hayatınız boyunca hayranı olduğunuz bir ses sanatçısı oldu mu? Posterlerinizi odanıza astığınız, fan dediğimiz türden yani?

Zeynep: Çok sevdiğim, birçok şarkısını ezbere bildiğim sanatçılar oldu ama hiç posterlerini odama astığım türden bir sanatçı olmadı. Bence bu odama poster asma alışkanlığımın olmamasından kaynaklanıyor. :D
Elif: Odamdaki posterlerin içeriği sadece Supernatural olduğu için onlardan, sevdiğim bir ses sanatçısını asmaya sıra gelmiyor; fakat yine de çok sevdiğim isimler var tabii ki. Justin Timberlake ve Bruno Mars o isimlerin başında geliyor.

4- Kitap okurken müzik dinler misiniz?

Zeynep: Bazen dinlerim. Genelde sevdiğim kitapları okurken müzik dinlemeyi daha çok severim. Bir de o kitapla birbirini tamamladıklarını düşündüğüm bir şarkı bulursam... kitabı okuduğum süre boyunca o şarkı sürekli tekrarlar. Ama bazen de eğer kitabı çok sevemediysem, kulağımdaki müzik aşırı derece de dikkatimi dağıtabiliyor. Böyle olunca dinlemiyorum.
Elif: Bazen evet, bazen hayır. Kendimi fazla kaptırdığım kitapları okurken müzik dinlemeyi çok seviyorum; ama beni fazla sarmayan kitapları okurken müzik dinlersem sadece müziğe yoğunlaşıyorum ve ne okuduğumu anlamıyorum.

5- Çok klasik ama yine de sormak istiyorum. Sizin türünüz ne?

Zeynep: Indie. Indie pop, indie rock, bazen normal pop...
Elif: 'Şu tür benim türümdür!' dediğim bir tür yok. Kulağına hoş gelen her şeyi dinleyenlerdenim sanırım ben.

6- Asla dinlemem dediğiniz bir tarz var mı?

Zeynep: Arabesk, rap, arabesk rap... Bu iki türü ve ikisinin birleşimini. :D
Elif: Arabesk rap!

7- Size bir şarkıcı olsanız kim olmak isterdiniz desem?

Zeynep: Birdy. O kızı çok seviyorum ve harika bir yeteneği ve sesi var. *-*
Elif: Uzun süre düşündüm; fakat bir cevap bulamadım. Sadece yazmış olmak için bir isim yazmak istemiyorum. Yerinde olmak istediğim biri yok. Sevdiğim isimleri dinlemek bana yetiyor. ^_^

8- İmkanınız olsa ülkemizde müzikle ilgili neyi veya neleri değiştirmek isterdiniz?

Zeynep: Açıkçası, Türk müziği zevkime hitap etmediği için takip etmiyorum, dolayısıyla bu soruya nasıl cevap versem bilemedim. Ama sokakta, serviste radyoda duyduklarımdan yola çıkarak; sanatçıların ünlü olmak için değil, müzik yapmak için müzik yapmalarını sağlardım.
Elif: Her canı sıkılanın sanatçı(!) olmasını önleyebiliyorsak oradan başlamak isterdim.

9- "Bu şarkı benim!" dediğiniz bir şarkı var mı? 

Zeynep: Çok var! Ve genelde bunlar çok değişiyor. :D Bu yüzden, ne zaman dinlesem bende aynı etkiyi bırakan ve belli aralıklarla dinlemeye çalıştığım şarkıları yazayım. Birdy - Skinny Love, Ed Sheeran - Give Me Love, Ed Sheeran - A Team, Tom Odell - Another Love. Daha çoook var aslında. Ama bunlar benim için enlerin eni diyebilirim.:D
Elif: Birden fazla söyleme hakkım varsa: Michael Malarkey-Feed The Flames, Styx-Renegade ve The Decemberists-The Engine Driver diyeceğim.

10- TV'lerde bol bol yayınlanan Talk Show programları hakkında ne düşünüyorsunuz? Özellikle sunucusunun ses sanatçısı olduğu programlardan bahsediyorum.

Zeynep: Televizyonda düzenli olarak takip ettiğim hiçbir program yok. Ama annem bazen izliyor ve göz aşinalığım olan programlardan yola çıkarak bir şeyler söylemem gerekirse: Sevgili yayıncılar, en azından bu tip müzikle ilgili programlara popülerliğe nazaran; sanatı, müziği iyi olan sanatçıları çıkarın da kimseye işkence olmasın. Hoş böyle yaparlarsa da, kimsenin izleyeceğini sanmıyorum ya...
Elif: Bu tarz programları takip etmiyorum o yüzden cevap veremiyorum.

11- Kim şarkı söylemesin sorusuna vereceğiniz ilk isim kimdir?

Zeynep: Şimdi, kimseye kötü söz söylemek istemem ama... Sabahları yeni kalkmış kafayla serviste giderken radyoda ikide bir Hande Yener ve Demet Akalın şarkıları çaldıkça mest olduğumu söyleyemem. Şarkı söyleyin, ama lütfen bizim servisçinin dinlediği radyo istasyonlarında yayınlamayan onları. Lütfen. 
Elif: Herkesin müzik zevki kendinedir. Bana hitap etmeyen kişileri, şarkıları zaten dinlemiyorum o yüzden bir isim yazamayacağım. *_*


Çok güzel bir mim olduğunu söylemiştik, değil mi? Hem böylece biraz müzik zevklerimizi de anlatmış olduk. Konu müzik olunca sizin favorileriniz kimler?

Bu arada, bazı sorularda birbirimizin cevaplarına benzer cevaplar vermişiz. Ortada bir kopya olayı yok, bu tamamen arkadaşlığımızın mükemmelliğinden kaynaklanıyor. :D *nazar değmesin*

Mimlediklerimize gelirsek:







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder